The book was published in November 2022 and consists of 14 chapters. The sections are interconnected, parallel. It is based on horizontal and vertical comparison research. The document review method was used. 1924, 1926, 1936, 1948, 1962 (draft) and 1968 primary school programs implemented in primary schools, 1990 Primary School Social Studies Curriculum; 1930, 1931, 1938,1948 secondary school curricula applied in secondary schools, 1969 Secondary School Social Studies Draft Program, 1985 National History, National Geography and Citizenship Curriculum and 1998, 2005 and 2017 Social Studies course curricula applied in primary schools were examined.
Kitap Kasım 2022 yılında basılmış olup 14 bölümden oluşmaktadır. Bölümler birbiriyle bağlantılı, paraleldir. Yatay ve dikey karşılaştırma araştırmasına dayanmaktadır. Dokuman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ilkokullarda uygulanan 1924, 1926, 1936, 1948, 1962(taslak)ve 1968 ilkokul programları, 1990 İlkokul Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim programı; ortaokullarda uygulanan 1930, 1931, 1938,1948 ortaokul programları, 1969 Ortaokul Sosyal Bilgiler Taslak Programı, 1985 Milli Tarih, Milli coğrafya ve Vatandaşlık Bilgileri dersi öğretim programı ile ilköğretim okullarında uygulanan 1998, 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programları incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)
Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License