Öğretme ve ölçme, yabancı dil becerilerinin öğretiminde birbirinden ayrılamayan uzun ve zorlayıcı süreçlerdir. Farklı ölçme amaçları için kullanılan pek çok farklı ölçme yöntemi bulunmaktadır. Ancak İletişimsel Dil Öğretiminde başarılı bir değerlendirme yapılabilmesi açısından geleneksel ölçme yöntemlerinin yanı sıra alternatif değerlendirme yöntemleri de kullanılmalıdır. İletişimsel Dil Öğretiminin temel ilkeleri yabancı dil öğrenenlerin iletişimsel yeterliklerinin artması için önemlidir. Bu derleme çalışmasında öncelikli olarak ölçme ve değerlendirmenin farkı tanımlanmıştır. İkinci olarak, sırasıyla dil becerilerinin ve öğelerinin ölçülmesi ele alınmıştır. Daha sonra İletişimsel Dil Öğretimi ilkeleri açıklanmıştır. Son olarak da etkili bir değerlendirme için tüm ölçme yöntem ve tekniklerinin kullanılması önerilmiştir. Ayrıca otantik değerlendirme için teknoloji temelli ölçme araçlarının kullanılması da önerilmiştir. Tüm bunlar bağlamında, bu derlemenin amacı dil becerileri ve dilin öğelerinin ölçülmesi konusunda açıklama yapmaktır. Ayrıca yabancı dil öğretmenlerinin İletişimsel dil Öğretiminin temel ilkelerine uygun sınavlar hazırlamaları için yardım etmek de hedeflenmiştir.
Ölçme Değerlendirme Ölçme Teknikleri İletişimsel Dil Öğretimi Dil Becerilerinin Ölçülmesi
Derleme çalışması olduğu için etik kurul onayına gerek bulunmamaktadır. Ayrıca herhangi bir kişi, kurum ya da kuruluşla ilgili herhangi bir çıkar çatışması bulunmamaktadır. Çalışma da etik ilkelere uygun davrandığımı beyan ederim
Teaching and testing foreign language skills are long and challenging processes that cannot be separated from each other. Many traditional test items and alternative methods are utilized for various testing purposes. However, for a successful evaluation, alternative method and traditional assessment types should be handled in communicative language teaching for a successful evaluation. The basics of Communicative Language Teaching are important to increase foreign language learners’ communicative competence. In this sense, this review illustrates traditional testing item types after defining the difference between test and assessment. Secondly, testing language skills and components are put under a critical perspective. Then, the basics of Communicative Language Teaching are explained. Eventually, suggestions about adopting all testing types and methods for an effective assessment are discussed. Also, technology-based assessment tools are recommended for an authentic assessment. Correspondingly, the review mainly tries to shed light on testing language skills and language components. Moreover, it aims to help foreign language teachers prepare exams that follow the basic principles of Communicative Language Teaching.
Testing Assessment Test Techniques Communicative Language Teaching Testing Language Skills
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)
Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License