BibTex RIS Kaynak Göster

Absürd tiyatroda “oyun” kavramı ve Samuel Beckett’in oyun sonu ile Jean Genet’nin Balkon adlı oyunlarına yönelik karşılaştırmalı bir inceleme

Yıl 2012, , 45 - 71, 01.04.2012
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000290

Öz

Kaynakça

  • AND, Metin, Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayın- ları, İstanbul, 2003
  • AYDEMİR, Bünyamin, “Absürd Tiyatro ve Yapı- sal Özellikler”, Atatürk Üniversitesi Gü- zel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 4. Sayı, 2003, s. 11-29
  • BECKETT, Samuel, Oyun Sonu, Çev. Genco Er- kal, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 2007
  • BERNE, Eric, Hayat Denen Oyun, Çev. Selami Turgut, Yaprak Yayınevi, İstanbul, 1992
  • ÇEBER, Duygu, “Samuel Beckett’in Oyun Sonu Oyununa Göstergebilimsel Bir Yaklaşım”, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fa- kültesi Dergisi, 18. Sayı, 2010, s.37-50
  • ÇEVİK, Adnan, “Beckettyen Karakter Yaratımı”, Ankara Üniversitesi D. T. C. F. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 23. Sayı, 2007, s. 63-71
  • FORRESTER, John, Hakikat Oyunları, Çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstan- bul, 1999
  • GENÇ, Hanife Nalan, “Jean Genet’nin Balkon Adlı Oyununda Dekorun Simgesel İşlevi”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakül- tesi Dergisi, 1. Sayı,2002, s. 121-137
  • GENET, Jean, Balkon, Çev. Başar Sabuncu, Ay- rıntı Yayınları, İstanbul, 2006
  • GÜÇBİLMEZ, Beliz, “Absürd Tiyatroda İro- ni”, Ankara Üniversitesi D.T.C.F. Tiyat- ro Araştırmaları Dergisi, 15. Sayı, 2003, s. 96-137
  • HUIZINGA, Johan, Homo Ludens, Çev. M. Ali Kılıçbay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2006
  • KARACABEY, Süreyya, “Beckett ve Estetik Şok”, Ankara Üniversitesi D.T.C.F. Ti- yatro Araştırmaları Dergisi, 23. Sayı, 2007, s. 143-152
  • ÖNDÜL, Selda, “Oyun Kişisini Tanımak / An- lamak”, Ankara Üniversitesi D.T.C.F. Ti- yatro Araştırmaları Dergisi, 22. Sayı, 2006, 89-101
  • PEKMAN, Yavuz, “Oyunlarla Yaşayanlar ya da Yaşadığımız Oyunlar”, İstanbul Üniversi- tesi Edebiyat Fakültesi, Tiyatro Eleştir- menliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi, 2. Sayı, İstanbul, 2003, 30-51
  • ŞENER, Sevda, Dünden Bugüne Tiyatro Dü- şüncesi, Dost Yayınları, Ankara, 2008
  • Türk Dil Kurumu, Türkçe Sözlük, TDK yayınla- rı, Ankara, 2005
  • TEKEREK, Nurhan, “Oyundan Dramaya Dra- madan Dramadan Dramatik Eğitime” Ankara Üniversitesi, D. T. C. F. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 22. Sayı, Ankara, 2006, s. 47-73
  • WINNICOTT, D.W. Oyun ve Gerçeklik, Çev. Tuncay Birkan, Metis Yayınları, İstanbul, 2007
  • YILDIZ, Tankut, Varoluşçu ve Absürd Tiyatro, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bah- çeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ens- titüsü, İleri Oyunculuk Programı, İstan- bul, 2009
  • YÜKSEL, Ayşegül, Samuel Beckett Tiyatrosu, Dünya Kitapları, İstanbul, 2006

ABSÜRD TİYATRODA “OYUN” KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME

Yıl 2012, , 45 - 71, 01.04.2012
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000290

Öz

Bu yazıda Johan Huizinga’nın oyun kavramı temel alınarak absürd tiyatro metinlerindeki oyun olgusu incelenecektir. Bunun için oyun kavramı ve absürd tiyatrodaki yeri kabaca özetlendikten sonra model olarak alınan iki oyun Samuel Beckett’in Oyun Sonu ve Jean Genet’in Balkon adlı oyun metinleri oyun kavramı üzerinden detaylı bir şekilde incelenip karşılaştırılarak absürd tiyatro düşüncesinde oyun kavramının yeri hakkında bir sonuca ulaşılmaya çalışılacaktır. Böylece absürd tiyatroya ve bu akıma dahil olan oyun metinlerine yönelik yeni bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır

Kaynakça

  • AND, Metin, Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayın- ları, İstanbul, 2003
  • AYDEMİR, Bünyamin, “Absürd Tiyatro ve Yapı- sal Özellikler”, Atatürk Üniversitesi Gü- zel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 4. Sayı, 2003, s. 11-29
  • BECKETT, Samuel, Oyun Sonu, Çev. Genco Er- kal, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 2007
  • BERNE, Eric, Hayat Denen Oyun, Çev. Selami Turgut, Yaprak Yayınevi, İstanbul, 1992
  • ÇEBER, Duygu, “Samuel Beckett’in Oyun Sonu Oyununa Göstergebilimsel Bir Yaklaşım”, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fa- kültesi Dergisi, 18. Sayı, 2010, s.37-50
  • ÇEVİK, Adnan, “Beckettyen Karakter Yaratımı”, Ankara Üniversitesi D. T. C. F. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 23. Sayı, 2007, s. 63-71
  • FORRESTER, John, Hakikat Oyunları, Çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstan- bul, 1999
  • GENÇ, Hanife Nalan, “Jean Genet’nin Balkon Adlı Oyununda Dekorun Simgesel İşlevi”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakül- tesi Dergisi, 1. Sayı,2002, s. 121-137
  • GENET, Jean, Balkon, Çev. Başar Sabuncu, Ay- rıntı Yayınları, İstanbul, 2006
  • GÜÇBİLMEZ, Beliz, “Absürd Tiyatroda İro- ni”, Ankara Üniversitesi D.T.C.F. Tiyat- ro Araştırmaları Dergisi, 15. Sayı, 2003, s. 96-137
  • HUIZINGA, Johan, Homo Ludens, Çev. M. Ali Kılıçbay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2006
  • KARACABEY, Süreyya, “Beckett ve Estetik Şok”, Ankara Üniversitesi D.T.C.F. Ti- yatro Araştırmaları Dergisi, 23. Sayı, 2007, s. 143-152
  • ÖNDÜL, Selda, “Oyun Kişisini Tanımak / An- lamak”, Ankara Üniversitesi D.T.C.F. Ti- yatro Araştırmaları Dergisi, 22. Sayı, 2006, 89-101
  • PEKMAN, Yavuz, “Oyunlarla Yaşayanlar ya da Yaşadığımız Oyunlar”, İstanbul Üniversi- tesi Edebiyat Fakültesi, Tiyatro Eleştir- menliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi, 2. Sayı, İstanbul, 2003, 30-51
  • ŞENER, Sevda, Dünden Bugüne Tiyatro Dü- şüncesi, Dost Yayınları, Ankara, 2008
  • Türk Dil Kurumu, Türkçe Sözlük, TDK yayınla- rı, Ankara, 2005
  • TEKEREK, Nurhan, “Oyundan Dramaya Dra- madan Dramadan Dramatik Eğitime” Ankara Üniversitesi, D. T. C. F. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 22. Sayı, Ankara, 2006, s. 47-73
  • WINNICOTT, D.W. Oyun ve Gerçeklik, Çev. Tuncay Birkan, Metis Yayınları, İstanbul, 2007
  • YILDIZ, Tankut, Varoluşçu ve Absürd Tiyatro, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bah- çeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ens- titüsü, İleri Oyunculuk Programı, İstan- bul, 2009
  • YÜKSEL, Ayşegül, Samuel Beckett Tiyatrosu, Dünya Kitapları, İstanbul, 2006
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Çakmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Çakmak, B. (2012). ABSÜRD TİYATRODA “OYUN” KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 34(34), 45-71. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000290
AMA Çakmak B. ABSÜRD TİYATRODA “OYUN” KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Nisan 2012;34(34):45-71. doi:10.1501/TAD_0000000290
Chicago Çakmak, Banu. “ABSÜRD TİYATRODA ‘OYUN’ KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 34, sy. 34 (Nisan 2012): 45-71. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000290.
EndNote Çakmak B (01 Nisan 2012) ABSÜRD TİYATRODA “OYUN” KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 34 34 45–71.
IEEE B. Çakmak, “ABSÜRD TİYATRODA ‘OYUN’ KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 34, sy. 34, ss. 45–71, 2012, doi: 10.1501/TAD_0000000290.
ISNAD Çakmak, Banu. “ABSÜRD TİYATRODA ‘OYUN’ KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 34/34 (Nisan 2012), 45-71. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000290.
JAMA Çakmak B. ABSÜRD TİYATRODA “OYUN” KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2012;34:45–71.
MLA Çakmak, Banu. “ABSÜRD TİYATRODA ‘OYUN’ KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 34, sy. 34, 2012, ss. 45-71, doi:10.1501/TAD_0000000290.
Vancouver Çakmak B. ABSÜRD TİYATRODA “OYUN” KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2012;34(34):45-71.