BibTex RIS Kaynak Göster

Geleneksel Halk Tiyatrosunda Gayrimüslimlerin Temsili

Yıl 2009, , 51 - 60, 01.07.2009
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000218

Öz

Kaynakça

  • Akgönül, Samim. Türkiye Rumları “Ulus Devlet Çağından Küreselleş- me Çağına Bir Azınlığın Yok Oluş Süreci”. İstanbul: İletişim Yayınları, Braude Benjamin and Bernard Lewis (Ed.). Christians and Jews in the Ottoman Empire: The functioning of a pluralsociety / edited by. New York : Holmes & Meier Publishers, 1982
  • Davison, Roderic H. Osmanlı Türk Tarihi (1774-1923). İstanbul: Alkım Yayınevi, 2004.
  • Güzel Hasan Celâl (Ed.). Osmanlı’dan Günümüze Ermeni Sorunu. An- kara: Yeni Türkiye Yayınları, 2001.
  • Karpat, Kemal H. Osmanlı’da Değişim, Modernleşme ve Uluslaşma, Çev. Dilek Özdemir, Ankara: İmge Kitabevi, 2006.
  • Kudret, Cevdet; Karagöz, v.1.2.3. Ankara: Bilgi Yay. 1970.
  • Oran, Baskın; Türkiye’de Azınlıklar: Kavramlar, Lozan, İç mevzuat, İçtihat,Uygulama. İstanbul: İletişim Yayınları, 2005.
  • Ortaylı, İlber. Osmanlı Barışı, İstanbul: Timaş Yayınları, 2007.
  • Pekman, Yavuz. Çağdaş Türk Tiyatromuzda Geleneksellik, İstanbul: MitosBoyut Yayınları, 2002.
  • Sokullu,Sevinç. Türk Tiyatrosunda Komedyanın Evrimi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1978. •

GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ

Yıl 2009, , 51 - 60, 01.07.2009
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000218

Öz

Bu çalışma Osmanlı İmparatorluğu’nun toplumsal örgütlenme yapısını
oluşturan Millet Sistemi bağlamında Karagöz oyunlarında gayrimüslim
Osmanlıların nasıl temsil edildiğini analiz etmeye çalışmaktadır. Arnavut,
Rum, Ermeni, Yahudi, Arap, Türk ve bu kozmopolit yapının diğer unsurları
hayal perdesinde zaman zaman oldukça sert, alaycı, hatta bazı görüşlere
göre “aşağılayıcı” taklitlerle gelmelerine karşın hiçbir zaman birinin bir di-
ğerine göre daha fazla olumlandığını ya da belirli bir dinsel\etnik kimliğe
yönelik genel bir nefretin söz konusu olduğunu ileri sürmek güçtür. Bu
çalışmada amaçlanan dönemin önemli popüler kültür öğesi olarak Karagöz
oyunlarında gayrimüslim Osmanlıların nasıl temsil edildiğini, Millet
Sistemi’nin yarattığı görece huzur ortamının bu oyunlara nasıl yansıdığını,
taklitlerde bir “ötekileştirme” düşüncesinin var olup olmadığını sorgulamak
olacaktır.

Kaynakça

  • Akgönül, Samim. Türkiye Rumları “Ulus Devlet Çağından Küreselleş- me Çağına Bir Azınlığın Yok Oluş Süreci”. İstanbul: İletişim Yayınları, Braude Benjamin and Bernard Lewis (Ed.). Christians and Jews in the Ottoman Empire: The functioning of a pluralsociety / edited by. New York : Holmes & Meier Publishers, 1982
  • Davison, Roderic H. Osmanlı Türk Tarihi (1774-1923). İstanbul: Alkım Yayınevi, 2004.
  • Güzel Hasan Celâl (Ed.). Osmanlı’dan Günümüze Ermeni Sorunu. An- kara: Yeni Türkiye Yayınları, 2001.
  • Karpat, Kemal H. Osmanlı’da Değişim, Modernleşme ve Uluslaşma, Çev. Dilek Özdemir, Ankara: İmge Kitabevi, 2006.
  • Kudret, Cevdet; Karagöz, v.1.2.3. Ankara: Bilgi Yay. 1970.
  • Oran, Baskın; Türkiye’de Azınlıklar: Kavramlar, Lozan, İç mevzuat, İçtihat,Uygulama. İstanbul: İletişim Yayınları, 2005.
  • Ortaylı, İlber. Osmanlı Barışı, İstanbul: Timaş Yayınları, 2007.
  • Pekman, Yavuz. Çağdaş Türk Tiyatromuzda Geleneksellik, İstanbul: MitosBoyut Yayınları, 2002.
  • Sokullu,Sevinç. Türk Tiyatrosunda Komedyanın Evrimi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1978. •
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilgün Firidinoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009

Kaynak Göster

APA Firidinoğlu, N. (2009). GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 27(27), 51-60. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000218
AMA Firidinoğlu N. GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Temmuz 2009;27(27):51-60. doi:10.1501/TAD_0000000218
Chicago Firidinoğlu, Nilgün. “GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 27, sy. 27 (Temmuz 2009): 51-60. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000218.
EndNote Firidinoğlu N (01 Temmuz 2009) GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 27 27 51–60.
IEEE N. Firidinoğlu, “GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 27, sy. 27, ss. 51–60, 2009, doi: 10.1501/TAD_0000000218.
ISNAD Firidinoğlu, Nilgün. “GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 27/27 (Temmuz 2009), 51-60. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000218.
JAMA Firidinoğlu N. GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2009;27:51–60.
MLA Firidinoğlu, Nilgün. “GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 27, sy. 27, 2009, ss. 51-60, doi:10.1501/TAD_0000000218.
Vancouver Firidinoğlu N. GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2009;27(27):51-60.