BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu

Yıl 2009, , 189 - 196, 01.07.2009
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000225

Öz

Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu

Yıl 2009, , 189 - 196, 01.07.2009
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000225

Öz

Bu yüzden de çeşitli eğitim kurumlarında çalışmış olan, profesyonel olarak tiyatroda, ödenekli tiyatrolarda, özel tiyatrolarda çalışmış olan arkadaşları, bir iki eleştirme- ni, çevirmeni, amatör tiyatroların temsilcilerini çağırdık. Eskişehir’de böyle bir tiyatro bölümünün kurulması için neler yapılmalı, neler yapılmamalı konusunda bir tartışma başladı. Aşağı yukarı on bir, on iki kişi geldi. Bunların ara- sında; Ergin Orbey, Yücel Erten, Özdemir Nutku, Genco Erkal profesyonel tiyatrocuların temsilcisi olarak, İstanbul Şehir Tiyatroları’ndan Beklan ve Ayla Algan geldi, amatör tiyatroculardan Cemal Ünlü, o zamanlar AÇOK’da çalı- şıyordu, daha sonra film yönetmeni olan “Takva”nın yö- netmeni Özer Kızıltan amatör tiyatroların temsilcisi olarak geldi. Ve iflah olmaz bir eleştirmen ve çevirmen diyebile- ceğimiz geçen yıl kaybettiğimiz Teoman Aktürel arkada- şımız geldi. Bir de yazar olarak Güngör Dilmen aramız- daydı. Böyle şenlikli bir toplantı yaptık sabahtan akşama kadar süren. Bir gece de Eskişehir’de kaldık. Gitmişken, arkadaşlar İletişim Fakültesi’nin televizyon stüdyolarını gezdiler. Olanakları gördüler. Böyle bir olumlu hava için- de tiyatro konusunda ne kadar olumsuzluk varsa, onları sayıp dökmeye başladılar; çünkü herkesin yaptığı işte bir- takım güçlükler vardı ve bu güçlükleri bilmemiz yeni kuru- lan bir tiyatro bölümünde, o güçlükleri nasıl yeneceğimiz, onları nasıl aşacağımız konusunda bize bir fikir verebilir- di. Bu yüzden, önce tiyatro sanatının aksayan yanlarını, Türkiye’de ne durumda olduğunu konuşmaya başladık. Önce tabii, birtakım retorik sözler söylendi: “Tiyatro nasıl bir sanattır? İnsanların bir arada yaşamaları için onlara nasıl destek olabilir? Birbirilerini tanımalarını, birbirlerini anlamalarını, olabilirse birbirlerini sevmelerini, en azından birbirlerini incitmemeleri yolunda nasıl bir bilgi kayna- ğı, bir duyarlık bilinci, duyarlık aşılayan bir güç kaynağı olabilir?” bu konuda birtakım güzel sözleri ben söyledim galiba. Yani o iş bana düştü. Sonra Ergin Orbey, “Bu ti- yatro eğitimi iyi hoş da, bir kopukluk var tiyatro eğitimin- de. Sanıyorum bu, konservatuar eğitiminden başlayan bir şey. Yani, oyunculuk eğitimi ağır basıyor konservatuarda. Ankara konservatuarıyla başlayan bir hastalık belki bu. Hiçbir zaman tiyatronun kuramsal yanı, tiyatroda kuram

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cevat Çapan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009

Kaynak Göster

APA Çapan, C. (2009). Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 27(27), 189-196. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000225
AMA Çapan C. Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Temmuz 2009;27(27):189-196. doi:10.1501/TAD_0000000225
Chicago Çapan, Cevat. “Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 27, sy. 27 (Temmuz 2009): 189-96. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000225.
EndNote Çapan C (01 Temmuz 2009) Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 27 27 189–196.
IEEE C. Çapan, “Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 27, sy. 27, ss. 189–196, 2009, doi: 10.1501/TAD_0000000225.
ISNAD Çapan, Cevat. “Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 27/27 (Temmuz 2009), 189-196. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000225.
JAMA Çapan C. Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2009;27:189–196.
MLA Çapan, Cevat. “Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 27, sy. 27, 2009, ss. 189-96, doi:10.1501/TAD_0000000225.
Vancouver Çapan C. Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2009;27(27):189-96.