BibTex RIS Kaynak Göster

Tiyatro Eğitimi ve Çağdaş Açılımlar

Yıl 2008, , 113 - 125, 01.06.2008
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000209

Öz

Kaynakça

  • Alice M. Robinson, “Theatre Education” Performing Arts Journal, The Johns Hopkins University Press, May/September 1995
  • Contemporary Theatre Review, Routledge Taylor and Francis Group, Vo- lume 17, Issue 4, November 2007
  • J. Baudrillard, Simulakrlar ve Simülasyon, Doğu Batı Yayınları, 2005
  • Monika Wunderer, “Precence in Front of the Fourth Wall of Cyberspace/ Theatre in Cyberspace”, Edited by Stephen A. Schrum, Peter Lang Pub- lishing, Inc., New York 1999
  • New Directions in Theatre, Edited by Julian Hilton, The Macmillan Press Ltd.,Great Britain 1993
  • Sun Huizhu, “Higher Education in Theatre: Paradigms and Prospects”, Asian-Pacific Bureau, Theatre Arts 2004 Vol.1, www.sta.edu.cn
  • “Theatrical Events: Borders, Dynamics, Frames”, Edutorial Committee: Vicky Ann Cremona, Peter Eversmann, Hans van Maanen, Willmar Sau- ter, John Tulloch, Rodopi Amsterdam 2004
  • Tiyatro Araştırmaları Dergisi/Tiyatro Öğretimi ve Eğitimi Özel Sayısı, Anka- ra Üniversitesi Basımevi, Ankara 1978
  • Türkiye Tiyatro Kurultayı, TOBAV, Mersin, Kasım 1997

TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR

Yıl 2008, , 113 - 125, 01.06.2008
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000209

Öz

Bu makale Türkiye’deki tiyatro eğitiminin günümüzdeki durumu ve
gelecekteki beklentiler üzerinedir. Dünyada tiyatro eğitiminin bütün
branşlarındaki son tartışmaları, gelişmeleri referans alan bir analiz
denemesidir. Bu analizde, özellikle aktörlük alanında, konservatuvar
eğitimi ile üniversitelerdeki tiyatro eğitim yöntemlerinin birleştirilmesinin
gerekliliği ve istihdam problemi üzerinde durulmuştur. Çağın süratle
değişen koşullarında değişen algılama ve görme biçimleri ile tiyatro sanatı
arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Bir iletişim sanatı olan tiyatro sanatının
eğitimine yeni sosyal araştırma alanlarının girmesi, eğitimde geleneksel
kültür araştırmalarının önemi vurgulanmıştır. Eğitim programlarında
tiyatronun displinlerarası niteliğini, görüntü ve bilgisayar sanatlarının
çağdaş tiyatrodaki rolünü, çağdaş dramaturgi, sahne uygulaması ve
aktörlük biçemlerini değerlendiren derslerin yer alması önerilmiştir. Bu
programları uygulayacak genç tiyatro eğitmenlerinin yetişmesinin en
önemli beklenti olarak altı çizilmiştir

Kaynakça

  • Alice M. Robinson, “Theatre Education” Performing Arts Journal, The Johns Hopkins University Press, May/September 1995
  • Contemporary Theatre Review, Routledge Taylor and Francis Group, Vo- lume 17, Issue 4, November 2007
  • J. Baudrillard, Simulakrlar ve Simülasyon, Doğu Batı Yayınları, 2005
  • Monika Wunderer, “Precence in Front of the Fourth Wall of Cyberspace/ Theatre in Cyberspace”, Edited by Stephen A. Schrum, Peter Lang Pub- lishing, Inc., New York 1999
  • New Directions in Theatre, Edited by Julian Hilton, The Macmillan Press Ltd.,Great Britain 1993
  • Sun Huizhu, “Higher Education in Theatre: Paradigms and Prospects”, Asian-Pacific Bureau, Theatre Arts 2004 Vol.1, www.sta.edu.cn
  • “Theatrical Events: Borders, Dynamics, Frames”, Edutorial Committee: Vicky Ann Cremona, Peter Eversmann, Hans van Maanen, Willmar Sau- ter, John Tulloch, Rodopi Amsterdam 2004
  • Tiyatro Araştırmaları Dergisi/Tiyatro Öğretimi ve Eğitimi Özel Sayısı, Anka- ra Üniversitesi Basımevi, Ankara 1978
  • Türkiye Tiyatro Kurultayı, TOBAV, Mersin, Kasım 1997
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türel Ezici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008

Kaynak Göster

APA Ezici, T. (2008). TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 26(26), 113-125. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000209
AMA Ezici T. TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Haziran 2008;26(26):113-125. doi:10.1501/TAD_0000000209
Chicago Ezici, Türel. “TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 26, sy. 26 (Haziran 2008): 113-25. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000209.
EndNote Ezici T (01 Haziran 2008) TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 26 26 113–125.
IEEE T. Ezici, “TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 26, sy. 26, ss. 113–125, 2008, doi: 10.1501/TAD_0000000209.
ISNAD Ezici, Türel. “TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 26/26 (Haziran 2008), 113-125. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000209.
JAMA Ezici T. TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2008;26:113–125.
MLA Ezici, Türel. “TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 26, sy. 26, 2008, ss. 113-25, doi:10.1501/TAD_0000000209.
Vancouver Ezici T. TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2008;26(26):113-25.