BibTex RIS Kaynak Göster

OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ

Yıl 2013, Cilt: 35 Sayı: 35, 53 - 66, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000296

Öz

Oyun ve tiyatro Pedagojisi Almanca konuşulan ülkelerde çok yaygınlaştı. Toplumsal yaşantının birçok alanında oyun ve tiyatro pedagoglarının etkin bir çalışma yürüttüğünü görüyoruz. Alanın ülkemizde de tanınmasını sağlamayı hedefleyen bu çalışma, oyun ve tiyatro pedagogunun alanını ve işlevini tartışma, araştırma üstüne kuruludur

Kaynakça

  • Brecht, B. Schriften zur Theater, B. 4, 1968
  • Wardetzky, K. “Plädoyer für das Spiel”, in Spiel und Theater in Berlin und den neuen Bundeslälendern
  • Schäfer, Helmut. Spielphantasie und Spielumwelt, Weinheim: Juventa, 1989
  • Peter Brook,Das offene Geheimnis, Frankfurt am Main, 1994
  • C.Smith, Ein Beispiel seiner Arbeit, „Orghast“ in Persepolis, Frankfurt am Main
  • Angela Gärtner, Ula Korn, Hans -Wolfgang Nickel Spiel und Theater in Berlin und den neuen Bundesleändern, Berlin 1991.
  • Rapp, Uri.Handeln und Zuschauen, 1973 Darmstadt
  • Scheuerl, Hans. Das Spiel, Untersuchungen über sein Wesen, seine pädagogischen Möglichkeiten und Grenzen, Weinheim und Basel 1979.

Oyun ve tiyatro pedagogu: alanı, işlevi

Yıl 2013, Cilt: 35 Sayı: 35, 53 - 66, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000296

Öz

Spiel und Theaterpädagogik wurde sich in den deutschsprachigen Länder sehr viel entwickelt. Spiel und Theaterpädagogen arbeiten in den verschiedenen sozialen Feldern und zwischen den Institutionen des Theaters. Diese Artikel untersucht die Spiel und Theaterpädagoge und ihre Fähigkeiten in den verschiedenen Institutionen

Kaynakça

  • Brecht, B. Schriften zur Theater, B. 4, 1968
  • Wardetzky, K. “Plädoyer für das Spiel”, in Spiel und Theater in Berlin und den neuen Bundeslälendern
  • Schäfer, Helmut. Spielphantasie und Spielumwelt, Weinheim: Juventa, 1989
  • Peter Brook,Das offene Geheimnis, Frankfurt am Main, 1994
  • C.Smith, Ein Beispiel seiner Arbeit, „Orghast“ in Persepolis, Frankfurt am Main
  • Angela Gärtner, Ula Korn, Hans -Wolfgang Nickel Spiel und Theater in Berlin und den neuen Bundesleändern, Berlin 1991.
  • Rapp, Uri.Handeln und Zuschauen, 1973 Darmstadt
  • Scheuerl, Hans. Das Spiel, Untersuchungen über sein Wesen, seine pädagogischen Möglichkeiten und Grenzen, Weinheim und Basel 1979.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Çevik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 35 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Çevik, K. (2013). OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 35(35), 53-66. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000296
AMA Çevik K. OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Mayıs 2013;35(35):53-66. doi:10.1501/TAD_0000000296
Chicago Çevik, Kadir. “OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 35, sy. 35 (Mayıs 2013): 53-66. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000296.
EndNote Çevik K (01 Mayıs 2013) OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 35 35 53–66.
IEEE K. Çevik, “OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 35, sy. 35, ss. 53–66, 2013, doi: 10.1501/TAD_0000000296.
ISNAD Çevik, Kadir. “OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 35/35 (Mayıs 2013), 53-66. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000296.
JAMA Çevik K. OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2013;35:53–66.
MLA Çevik, Kadir. “OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 35, sy. 35, 2013, ss. 53-66, doi:10.1501/TAD_0000000296.
Vancouver Çevik K. OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2013;35(35):53-66.