Bu yazıda Johan Huizinga’nın oyun kavramı temel alınarak absürd tiyatro metinlerindeki oyun olgusu incelenecektir. Bunun için oyun kavramı ve absürd tiyatrodaki yeri kabaca özetlendikten sonra model olarak alınan iki oyun Samuel Beckett’in Oyun Sonu ve Jean Genet’in Balkon adlı oyun metinleri oyun kavramı üzerinden detaylı bir şekilde incelenip karşılaştırılarak absürd tiyatro düşüncesinde oyun kavramının yeri hakkında bir sonuca ulaşılmaya çalışılacaktır. Böylece absürd tiyatroya ve bu akıma dahil olan oyun metinlerine yönelik yeni bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 34 Sayı: 34 |