BibTex RIS Kaynak Göster

Maeterlinck oyunlarında teatral oyuk

Yıl 2012, Cilt: 33 Sayı: 33, 33 - 44, 01.03.2012
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000282

Öz

Kaynakça

  • Carlson, Marvin. Tiyatro Teorileri. Çev: Eren Buğralılar, Barış Yıldırım. Ankara: De Ki, 2008
  • Derrida, Jacques. Marx’ın Hayaletleri. Çev: Alp Tümertekin. İstanbul: Ayrıntı, 2007
  • Güçbilmez, Beliz. “Tekinsiz teatrallik/ Sahne- dışı’nın Temsili: Eurydike Olarak Beckett”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Sayı: 20, Güz 2005
  • Innes,Christopher. Avant - Garde Tiyatro 1892- 1992. Çev: Beliz Güçbilmez - Aziz V. Kahra- man. Ankara : Dost Kitabevi Yayınları, 2004
  • Karaboğa, Kerem. Oyunculuk Sanatında Yön- tem ve Paradoks. İstanbul: Habitus, 2001
  • Maeterlick, Maurice. Arienne ile Mavi Sakal. Çev: Yaşar Nabi Nayır İstanbul: Maarif Ba- sımevi, 1945
  • Çağrılmadan Gelen. Çev: Me- met Fuat İstanbul: De, 1961
  • Evin İçi. Çev: Vedia Tata- rağası, Ömer Akkan. İstanbul: Maarif Bası- mevi, 1935
  • Körler. Çev: Vedia Tatarağa- sı, Ömer Akkan. İstanbul: Maarif Basıme- vi, 1935
  • Mavi Kuş. Çev: Mehmed Şük- rü Erden. İstanbul: Remzi, 1937
  • Palleas ve Melisande Çev: Turgut S. Erem. İstanbul: Maarif Basımevi, 1944
  • Sarrazac, Jean-Pierre, “The Invention of “Theat- ricality”: Rereading Bernard Dort and Ro- land Barthes, SubStance, Vol.31, 2002
  • Yüksel, Ayşegül. Yapısalcılık ve Bir Uygulama: M. Cevdet Anday Tiyatrosu. Ankara: Gün- doğan Yayınları, 1995

MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK

Yıl 2012, Cilt: 33 Sayı: 33, 33 - 44, 01.03.2012
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000282

Öz

Çalışma boyunca, teatral edimin sınırlarını araştırmak amacıyla, Maurice Maeterlinck’in oyunlarına başvurulmuştur. Sembolizmin öncülerinden olan Maeterlinck, tiyatro tarihindeki tarihsel avangard dönüşümünün yol ağzında durmaktadır. Sahnenin gerçeği temsil etme gücünün sınandığı oyunlarından, öncelikle statik dramatik metinlerinden örnekler incelenmiş (Körler, Çağrılmadan Gelen , Pelleas ve Melisande, Evin İçi, Arienne ve Mavisakal); statik dram anlayışıyla Derrida’nın “hayalet” kavramı arasındaki parallelikler tespit edilmiştir. Teatral etmenlerin, oyunlardan eksiltilmesinin açtığı oyuğa ve yarattığı tekinsiz hisse değinilmiştir. Yazının son bölümünde ise yazarın statik olmayan (aksine son derece kinetik görünen) dramatik metinlerinden Mavi Kuş’a bakılmış, teatral alanın ufuk noktalarının her ikisinde de bulunmuş olan yazarın salınımının sonuçları incelenmiştir

Kaynakça

  • Carlson, Marvin. Tiyatro Teorileri. Çev: Eren Buğralılar, Barış Yıldırım. Ankara: De Ki, 2008
  • Derrida, Jacques. Marx’ın Hayaletleri. Çev: Alp Tümertekin. İstanbul: Ayrıntı, 2007
  • Güçbilmez, Beliz. “Tekinsiz teatrallik/ Sahne- dışı’nın Temsili: Eurydike Olarak Beckett”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Sayı: 20, Güz 2005
  • Innes,Christopher. Avant - Garde Tiyatro 1892- 1992. Çev: Beliz Güçbilmez - Aziz V. Kahra- man. Ankara : Dost Kitabevi Yayınları, 2004
  • Karaboğa, Kerem. Oyunculuk Sanatında Yön- tem ve Paradoks. İstanbul: Habitus, 2001
  • Maeterlick, Maurice. Arienne ile Mavi Sakal. Çev: Yaşar Nabi Nayır İstanbul: Maarif Ba- sımevi, 1945
  • Çağrılmadan Gelen. Çev: Me- met Fuat İstanbul: De, 1961
  • Evin İçi. Çev: Vedia Tata- rağası, Ömer Akkan. İstanbul: Maarif Bası- mevi, 1935
  • Körler. Çev: Vedia Tatarağa- sı, Ömer Akkan. İstanbul: Maarif Basıme- vi, 1935
  • Mavi Kuş. Çev: Mehmed Şük- rü Erden. İstanbul: Remzi, 1937
  • Palleas ve Melisande Çev: Turgut S. Erem. İstanbul: Maarif Basımevi, 1944
  • Sarrazac, Jean-Pierre, “The Invention of “Theat- ricality”: Rereading Bernard Dort and Ro- land Barthes, SubStance, Vol.31, 2002
  • Yüksel, Ayşegül. Yapısalcılık ve Bir Uygulama: M. Cevdet Anday Tiyatrosu. Ankara: Gün- doğan Yayınları, 1995
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gözde Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 33 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Şahin, G. (2012). MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 33(33), 33-44. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000282
AMA Şahin G. MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Mart 2012;33(33):33-44. doi:10.1501/TAD_0000000282
Chicago Şahin, Gözde. “MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 33, sy. 33 (Mart 2012): 33-44. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000282.
EndNote Şahin G (01 Mart 2012) MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 33 33 33–44.
IEEE G. Şahin, “MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 33, sy. 33, ss. 33–44, 2012, doi: 10.1501/TAD_0000000282.
ISNAD Şahin, Gözde. “MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 33/33 (Mart 2012), 33-44. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000282.
JAMA Şahin G. MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2012;33:33–44.
MLA Şahin, Gözde. “MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 33, sy. 33, 2012, ss. 33-44, doi:10.1501/TAD_0000000282.
Vancouver Şahin G. MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2012;33(33):33-44.