BibTex RIS Kaynak Göster

OYUNCU MEDDAH YA DA “KENDİ VE DİĞERLERİ” MEKANİZMASI

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 30, 27 - 45, 01.12.2009
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000249

Öz

OYUNCU MEDDAH YA DA “KENDİ VE DİĞERLERİ” MEKANİZMASI

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 30, 27 - 45, 01.12.2009
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000249

Öz

Bu makale geleneksel Türk tiyatrosunun ana türlerinden biri olan meddahlık
sanatını oyunculuk açısından ele almaktadır. Evrensel anlamda oyunculuk
sanatına en fazla başvuran bu gösteri türünün çoğunlukla sözel yanıyla
tanınmasına karşın oyunculuk gösterisi yanının ağırlık kazandığını ileri sürmektedir.
Meddahın gösteri sürecinde seyirci ile kurduğu ilişkiler, gösteri
alanını nasıl işlevsel bir sahneye dönüştürdüğü, aksesuarları nasıl kullandığı
ve doğaçlama yapma özellikleri tek tek ele alınarak sistematik bir teknik
kullandığı açıklanmaktadır. Bu teknik, kendi ve diğerleri mekanizması-
dır. Meddahın kendisini, hikâyeyi, gösteri alanını, seyircileri, aksesuarları
nasıl ve hangi amaçla değiştirdiği, bunları yaparken doğaçlamayı nasıl
kullandığı bu mekanizma içinde ele alınmaktadır. Bildiri, geleneksel Türk
meddahlık sanatının, çağdaş Türk tiyatrosu için, özellikle çağdaş oyunculuk
sanatı için zengin bir kaynak olduğunu vurgulamayı amaçlamaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Sekmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 30 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Sekmen, M. (2009). OYUNCU MEDDAH YA DA “KENDİ VE DİĞERLERİ” MEKANİZMASI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 30(30), 27-45. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000249
AMA Sekmen M. OYUNCU MEDDAH YA DA “KENDİ VE DİĞERLERİ” MEKANİZMASI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Aralık 2009;30(30):27-45. doi:10.1501/TAD_0000000249
Chicago Sekmen, Mustafa. “OYUNCU MEDDAH YA DA ‘KENDİ VE DİĞERLERİ’ MEKANİZMASI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 30, sy. 30 (Aralık 2009): 27-45. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000249.
EndNote Sekmen M (01 Aralık 2009) OYUNCU MEDDAH YA DA “KENDİ VE DİĞERLERİ” MEKANİZMASI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 30 30 27–45.
IEEE M. Sekmen, “OYUNCU MEDDAH YA DA ‘KENDİ VE DİĞERLERİ’ MEKANİZMASI”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 30, sy. 30, ss. 27–45, 2009, doi: 10.1501/TAD_0000000249.
ISNAD Sekmen, Mustafa. “OYUNCU MEDDAH YA DA ‘KENDİ VE DİĞERLERİ’ MEKANİZMASI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 30/30 (Aralık 2009), 27-45. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000249.
JAMA Sekmen M. OYUNCU MEDDAH YA DA “KENDİ VE DİĞERLERİ” MEKANİZMASI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2009;30:27–45.
MLA Sekmen, Mustafa. “OYUNCU MEDDAH YA DA ‘KENDİ VE DİĞERLERİ’ MEKANİZMASI”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 30, sy. 30, 2009, ss. 27-45, doi:10.1501/TAD_0000000249.
Vancouver Sekmen M. OYUNCU MEDDAH YA DA “KENDİ VE DİĞERLERİ” MEKANİZMASI. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2009;30(30):27-45.