Bu makale Türkiye’deki tiyatro eğitiminin günümüzdeki durumu ve
gelecekteki beklentiler üzerinedir. Dünyada tiyatro eğitiminin bütün
branşlarındaki son tartışmaları, gelişmeleri referans alan bir analiz
denemesidir. Bu analizde, özellikle aktörlük alanında, konservatuvar
eğitimi ile üniversitelerdeki tiyatro eğitim yöntemlerinin birleştirilmesinin
gerekliliği ve istihdam problemi üzerinde durulmuştur. Çağın süratle
değişen koşullarında değişen algılama ve görme biçimleri ile tiyatro sanatı
arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Bir iletişim sanatı olan tiyatro sanatının
eğitimine yeni sosyal araştırma alanlarının girmesi, eğitimde geleneksel
kültür araştırmalarının önemi vurgulanmıştır. Eğitim programlarında
tiyatronun displinlerarası niteliğini, görüntü ve bilgisayar sanatlarının
çağdaş tiyatrodaki rolünü, çağdaş dramaturgi, sahne uygulaması ve
aktörlük biçemlerini değerlendiren derslerin yer alması önerilmiştir. Bu
programları uygulayacak genç tiyatro eğitmenlerinin yetişmesinin en
önemli beklenti olarak altı çizilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 26 Sayı: 26 |