BibTex RIS Kaynak Göster

Performans Sanatı: Nietzsche'nin Kehaneti Performance: A Prediction Of Nietzsche

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 21, 27 - 44, 01.01.2006
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000055

Öz

Kaynakça

  • Barish, Jonas. The Antitheatrical Prejudice , Berkeley:University of Cali- fornia Press, 1981.
  • Barthes, Roland. “Diderot, Brecht, Einstein” İmage, Music, Text (Trans. Stephen Heath, New York: 1977.
  • Fried, Michael. Absorption and Theatricality: Painting and Beholder in the Age of Diderot,London: 1980.
  • Goethe, J.H.. Faust, çev.Nihat Ülner ,Ankara: Öteki, 1995.
  • Hauser, Arnold The Social History of Art, vol 3, trans.in collaboration with author by Stanley Godman, London: Routledge and Kagan, 1962.
  • Lichte, Erika Fischer- History of European Drama, London: Routledge, Megill, Alan. Aşırılığın Peygamberleri, çev. Tuncay Birkan ,Ankara: Bilim ve Sanat yayınları, 1998.
  • Mernstein, Jay M. Classic and Romantic German Aesthetics, (Cambrid- ge: Cambridge University Press, 2002.
  • Murray, Timothy ed., Mimesis, Masochism and Mime (Ann Arbor: Uni- versity of Michigan Press, 2000) içinde Josette Féral, “Performance and Theatricality: The Subject Demistified”.
  • Nietzsche Friedrich, The Birth of Tragedy, trans. Clifton p. Fadiman (New York: Dover Publications, 1995.
  • Nietzsche Friedrich, Tragedyanın Doğuşu, çev.Mustafa Tüzel (İstanbul: İthaki Yayınları, 2005.
  • Nietzsche, Friedrich Ecce Homo, çev. İsmet Zeki Eyuboğlu (İstanbul: Say Yayınları, 2003.
  • Nietzsche, Friedrich. Nietzsche Wagner’e Karşı- Wagner Olayı, çev. M.Osman Toklu, İstanbul: Ara Yayıncılık, 1991.
  • Phelan, Peggy Unmarked: The Politics of Performance, London: .Rout- ledge, 1996
  • Ricarda Huch, Alman Romantizmi, çev. Gürsel Aytaç, Ankara: Doğu Batı Yayınları, ,2005.

PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 21, 27 - 44, 01.01.2006
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000055

Öz

Bu çalışmada, öncelikle tiyatro karşıtlığı tarif edilerek Michael Fried’ın
kendi tiyatro karşıtlığını tanımlayışı ele alınmaktadır. Ardından tiyatrokrat
sözcüğünün yaratıcısı Nietzsche’nin teatrallik karşıtı tutumu Tragedyanın
Doğuşu kitabından yola çıkılarak açıklanmakta ve Nietzsche’nin
Aiskhylos’un ilk dönem oyunlarını da içeren ilksel tragedyanın antiteatralliğine
ilişkin varsayımından hareketle, çağdaş performans sanatına ne
ölçüde yakın durduğu gösterilmeye çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • Barish, Jonas. The Antitheatrical Prejudice , Berkeley:University of Cali- fornia Press, 1981.
  • Barthes, Roland. “Diderot, Brecht, Einstein” İmage, Music, Text (Trans. Stephen Heath, New York: 1977.
  • Fried, Michael. Absorption and Theatricality: Painting and Beholder in the Age of Diderot,London: 1980.
  • Goethe, J.H.. Faust, çev.Nihat Ülner ,Ankara: Öteki, 1995.
  • Hauser, Arnold The Social History of Art, vol 3, trans.in collaboration with author by Stanley Godman, London: Routledge and Kagan, 1962.
  • Lichte, Erika Fischer- History of European Drama, London: Routledge, Megill, Alan. Aşırılığın Peygamberleri, çev. Tuncay Birkan ,Ankara: Bilim ve Sanat yayınları, 1998.
  • Mernstein, Jay M. Classic and Romantic German Aesthetics, (Cambrid- ge: Cambridge University Press, 2002.
  • Murray, Timothy ed., Mimesis, Masochism and Mime (Ann Arbor: Uni- versity of Michigan Press, 2000) içinde Josette Féral, “Performance and Theatricality: The Subject Demistified”.
  • Nietzsche Friedrich, The Birth of Tragedy, trans. Clifton p. Fadiman (New York: Dover Publications, 1995.
  • Nietzsche Friedrich, Tragedyanın Doğuşu, çev.Mustafa Tüzel (İstanbul: İthaki Yayınları, 2005.
  • Nietzsche, Friedrich Ecce Homo, çev. İsmet Zeki Eyuboğlu (İstanbul: Say Yayınları, 2003.
  • Nietzsche, Friedrich. Nietzsche Wagner’e Karşı- Wagner Olayı, çev. M.Osman Toklu, İstanbul: Ara Yayıncılık, 1991.
  • Phelan, Peggy Unmarked: The Politics of Performance, London: .Rout- ledge, 1996
  • Ricarda Huch, Alman Romantizmi, çev. Gürsel Aytaç, Ankara: Doğu Batı Yayınları, ,2005.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beliz Güçbilmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 21 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Güçbilmez, B. (2006). PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 21(21), 27-44. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000055
AMA Güçbilmez B. PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Ocak 2006;21(21):27-44. doi:10.1501/TAD_0000000055
Chicago Güçbilmez, Beliz. “PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 21, sy. 21 (Ocak 2006): 27-44. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000055.
EndNote Güçbilmez B (01 Ocak 2006) PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 21 21 27–44.
IEEE B. Güçbilmez, “PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 21, sy. 21, ss. 27–44, 2006, doi: 10.1501/TAD_0000000055.
ISNAD Güçbilmez, Beliz. “PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 21/21 (Ocak 2006), 27-44. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000055.
JAMA Güçbilmez B. PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2006;21:27–44.
MLA Güçbilmez, Beliz. “PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 21, sy. 21, 2006, ss. 27-44, doi:10.1501/TAD_0000000055.
Vancouver Güçbilmez B. PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2006;21(21):27-44.