Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Program Development Works At The Board Of Education And Discipline (1946-1973)

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 1, 62 - 88, 30.06.2022

Öz

The President of Board of Education and Discipline, which has been working as an important decision-making body of the Ministry of National Education since 1926, takes place at the beginning of instutions, dominating the Turkish National Education. This study was prepared to explain the work the Ministry had done in the field of program development from 1946 to 1973.

Kaynakça

  • Akgün, S. (1983). Tevhid-i Tedrisat, Cumhuriyet Döneminde Eğitim, İstanbul: MEB Yay.
  • Arslan, M. (1999). Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Programları ve Belli Başlı Özellikleri, Milli Eğitim Dergisi, (144) 0-0.
  • Başar, E. (1999). Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim Faaliyetleri (1960-1971), İstanbul: MEB Yay.
  • Ben M. vd., (1995). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1923–1983), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995) Cumhuriyet Dönemi Eğitim Bilimleri Tarihi, İstanbul: Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayını.
  • Cicioğlu, H. (1985). Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim (Tarihi Gelişimi), Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1992). Türkiye'de program geliştirme uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (7), 27-43.
  • Girgin, Y. (2011). Cumhuriyet dönemi (1929-1930, 1949,1981) ortaokul türkçe öğretimi programlarının içerik, genel ve özel amaçlarıyla karşılaştırmalı gelişim düzeyi, Adnan Menderes Üni Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (1), 17-18.
  • Karamuk, Z. (1973). Cumhuriyetin 50. Yılında Milli Eğitimimiz, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (12 Ağustos 1961). Tebliğler Dergisi, (24)1178, 153.
  • MEB (1971). VIII. Millî Eğitim Şurası, İstanbul: MEB Yayınları.
  • MEB (1972), Orta Öğretim Programlarındaki Yönelmeler (1924-1970), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (1987), Haftalık Ders Programları, Ankara: MEB Yay.
  • MEB (20 Mayıs 1959). Tebliğler Dergisi, (22)1059, 75-76.
  • MEB (7 Şubat 1949). Tebliğler Dergisi, S. 524, , s. 153.
  • MEB. (22 Ekim 1953). Tebliğler Dergisi, (15)770, 143-145.
  • Özalp R. ve Ataünal, A. (1977). Türk Milli Eğitim Sisteminde Düzenleme Teşkilatı, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özalp, O. (1999). Cumhuriyet döneminde eğitim politikaları ve uygulamaları, Cumhuriyet Döneminde Eğitim II, Ankara: MEB Yay.
  • Özer, A. H. (1983), Talim terbiye kurulu ve işleri, Cumhuriyet Döneminde Eğitim, (160-176) İstanbul: MEB Yay.
  • Sakaoğlu, N. (1992). Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Soylu, T. v.d., (1999). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • TTK. (5 Kasım 1960), 268 iki yüz altmış sekiz sayılı karar.
  • Ünal, F. ve Ünal, M. (2010). Türkiye’de Ortaöğretim programlarının gelişimi, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (1), 110-125.
  • Varış, F. (1983). Program geliştirme çalışmaları, Cumhuriyet Döneminde Eğitim, (177-220), İstanbul: MEB Yay.
  • Yakar, A. (2016). Geleceğin Eğitimi Üzerine Program ve Tasarım Modeli Önerileri: “Yaşamsal Eğitim Programları” ve “Yaşamsal Öğretim Tasarımları”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-15.
  • Yalçın, A. ve Akhan, N. E. (2019), Cumhuriyetten günümüze sosyal bilgiler programlarının sosyal bilgiler öğretim yaklaşımlarına göre incelenmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(3), 843-873.
  • Yusuf Ekinci v.d., 1994.Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1983–1993), İstanbul Milli Eğitim Basımevi.

Talim ve Terbiye Kurulunda Program Geliştirme Çalışmaları (1946-1973)

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 1, 62 - 88, 30.06.2022

Öz

Milli Eğitim Bakanlığının önemli bir karar organı olarak 1926’dan itibaren görev yapan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Türk Milli Eğitimine yön veren kurumların başın yer alır. Bu çalışma başkanlığın 1946 yılından 1973 yılına kadar program geliştirme alanında yaptığı çalışmaları izah etmek üzere hazırlanmıştır.

Kaynakça

  • Akgün, S. (1983). Tevhid-i Tedrisat, Cumhuriyet Döneminde Eğitim, İstanbul: MEB Yay.
  • Arslan, M. (1999). Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Programları ve Belli Başlı Özellikleri, Milli Eğitim Dergisi, (144) 0-0.
  • Başar, E. (1999). Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim Faaliyetleri (1960-1971), İstanbul: MEB Yay.
  • Ben M. vd., (1995). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1923–1983), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995) Cumhuriyet Dönemi Eğitim Bilimleri Tarihi, İstanbul: Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayını.
  • Cicioğlu, H. (1985). Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim (Tarihi Gelişimi), Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1992). Türkiye'de program geliştirme uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (7), 27-43.
  • Girgin, Y. (2011). Cumhuriyet dönemi (1929-1930, 1949,1981) ortaokul türkçe öğretimi programlarının içerik, genel ve özel amaçlarıyla karşılaştırmalı gelişim düzeyi, Adnan Menderes Üni Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (1), 17-18.
  • Karamuk, Z. (1973). Cumhuriyetin 50. Yılında Milli Eğitimimiz, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (12 Ağustos 1961). Tebliğler Dergisi, (24)1178, 153.
  • MEB (1971). VIII. Millî Eğitim Şurası, İstanbul: MEB Yayınları.
  • MEB (1972), Orta Öğretim Programlarındaki Yönelmeler (1924-1970), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (1987), Haftalık Ders Programları, Ankara: MEB Yay.
  • MEB (20 Mayıs 1959). Tebliğler Dergisi, (22)1059, 75-76.
  • MEB (7 Şubat 1949). Tebliğler Dergisi, S. 524, , s. 153.
  • MEB. (22 Ekim 1953). Tebliğler Dergisi, (15)770, 143-145.
  • Özalp R. ve Ataünal, A. (1977). Türk Milli Eğitim Sisteminde Düzenleme Teşkilatı, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özalp, O. (1999). Cumhuriyet döneminde eğitim politikaları ve uygulamaları, Cumhuriyet Döneminde Eğitim II, Ankara: MEB Yay.
  • Özer, A. H. (1983), Talim terbiye kurulu ve işleri, Cumhuriyet Döneminde Eğitim, (160-176) İstanbul: MEB Yay.
  • Sakaoğlu, N. (1992). Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Soylu, T. v.d., (1999). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • TTK. (5 Kasım 1960), 268 iki yüz altmış sekiz sayılı karar.
  • Ünal, F. ve Ünal, M. (2010). Türkiye’de Ortaöğretim programlarının gelişimi, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (1), 110-125.
  • Varış, F. (1983). Program geliştirme çalışmaları, Cumhuriyet Döneminde Eğitim, (177-220), İstanbul: MEB Yay.
  • Yakar, A. (2016). Geleceğin Eğitimi Üzerine Program ve Tasarım Modeli Önerileri: “Yaşamsal Eğitim Programları” ve “Yaşamsal Öğretim Tasarımları”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-15.
  • Yalçın, A. ve Akhan, N. E. (2019), Cumhuriyetten günümüze sosyal bilgiler programlarının sosyal bilgiler öğretim yaklaşımlarına göre incelenmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(3), 843-873.
  • Yusuf Ekinci v.d., 1994.Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1983–1993), İstanbul Milli Eğitim Basımevi.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Gün

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gün, Ö. (2022). Talim ve Terbiye Kurulunda Program Geliştirme Çalışmaları (1946-1973). Takvim-I Vekayi, 10(1), 62-88.

Takvim-i Vekayi (تقويم وقايع)