Sosyal medya kullanımı günden güne artarken, kontrolsüz sosyal medya kullanımı bireylerin işlevselliğini önemli ölçüde bozmaktadır. Bu nedenle sosyal medyanın kontrollü bir şekilde kullanılmasının sağlanabilmesi için bilinçli farkındalık düzeyinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu kapsamda yapılan araştırmada bilinçli farkındalık ile sosyal medya kullanım düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırma ilişkisel desenle yürütülmüştür. Gerçekleştirilen araştırmada Iğdır Üniversitesi’nde öğrenim gören 446 üniversite öğrencisine Demografik Form, Bilinçli Farkındalık Ölçeği ve Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği uygulanmıştır. Veri toplama araçlarını yanıtlayan öğrencilerden Z puanı ±3 arasında olmayan ölçüme sahip 2 kişi veri setinden çıkartılmış olup, araştırmaya 444 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar basit seçkisiz yöntemle seçilmiştir. Araştırma sonucunda erkeklerin bilinçli farkındalık düzeyi daha yüksekken, bilinçli farkındalık ile sosyal medya bağımlılığı arasında pozitif korelasyon belirlenmiştir. Elde edilen bu sonuç bilinçli farkındalığın artırılarak, bağımlılık üzerinde engelleyici etkisi olduğunu göstermektedir.
Sosyal Medya İnternet Sosyal Medya Bağımlılığı Farkındalık Bilinçli Farkındalık
While social media use is increasing day by day, uncontrolled social media use significantly impairs the functionality of individuals. For this reason, it is thought that the level of conscious awareness is important to ensure controlled use of social media. In this context, the aim of the research was to investigate the relationship between conscious awareness and social media usage level. The research conducted for this purpose was conducted with a relational design. Demographic Form, Conscious Awareness Scale and Social Media Addiction Scale were applied in the research. While data collection tools were applied to 446 university students in the research. Among the students who answered the data collection tools, 2 students with a Z score that was not between ±3 were removed from the data set, and 444 students participated in the research. Participants were selected by convenience sampling method. As a result of the research, while men's level of mindfulness was higher, a positive correlation was determined between mindfulness and social media addiction. This result shows that increasing conscious awareness has a preventive effect on addiction.
Social Media Internet Social Media Addiction Awareness Conscious Awareness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu dergideki tüm makaleler Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-SA 4.0) ile lisans altına alınmıştır.