1699 yılında Osmanlı
egemenliğine geçen Girit adası, 1913
yılına kadar yaklaşık 214 yıl Osmanlı egemenliğinde kaldı. Asya, Avrupa ve
Afrika kıtasının ortasında olan Girit, Akdeniz’in Kıbrıs’tan sonra en büyük
ikinci adasıydı. Ada, Akdeniz’den Karadeniz’e giden ve ticaret yapan
uluslararası gemilerin güzergâhları üzerinde bulunuyordu. Sanayi devrimi,
buharlı gemilerin ticarî yaşamda etkin olarak kullanılmaya başlanması ve Balta
Limanı Antlaşması ile birlikte Girit, dış ticarette daha önemli bir yer tutmaya
başladı. Ancak önemli liman kentleri olan Hanya, Resmo ve Kandiye’de buharlı
gemilerin yanaşabileceği limanların olmaması zaman ve emek kaybına sebep
olmakta ve bazı ülkelerin Girit ile direk ticaret yapmasını engellemekteydi.
Biz bu çalışmamızda
Girit adasının 19. yüzyılın ikinci yarısı ve 20.yy başlarındaki liman trafiğini
ve deniz ticaretini ülkeler ile ürünlere göre ortaya koymaya çalıştık.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Yayının Türü: Uluslararası Akademik Hakemli-Altı Ayda Bir Yayınlanır