Cumhuriyetin kuruluş yıllarından itibaren Türk Millî Eğitiminin her dönem gündeminde olan ve günümüzdeki adı “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi” olarak belirlenmiş dersin hemen her iktidar değişiminde dikkat çekici düzenlemelere maruz kalması bir problem sahasıdır. Genel olarak derslerin geri besleme ve değerlendirme süreçlerinden sonra bazı değişikliklere uğraması, güncel gelişmeler doğrultusunda müfredat düzenlemeleri yapılması normal bir işlemdir. Ne var ki bir devletin kuruluş aşamasını, temel niteliklerini ve kurucu liderini öğretmek amacıyla yürürlükte bulunan bir derse bakış açısının oldukça farklılıklar göstermesi, 20. Yüzyılda ortaya çıkan bağımsızlık mücadelelerine fikir kaynağı olmuş Türk Devriminin anlam ve önemini ortadan kaldırmaktadır. Bir dersin zorunlu hale getirilmesiyle içeriğinin ve özelliğinin anlaşılmış olmasını beklemek, Türk Ulusunu çağdaş uygarlık seviyesine çıkarmayı ideal edinen bir kurucu liderin tanındığını kabul etmek mantıklı bir varsayım olmaz. Bu nedenle bilimsel ilkeler ışığında “Türkiye Cumhuriyeti Tarihi” adı verilecek yeni bir dersin, her yaş eğitim grubuna aktarılacağı bir uygulamayla bazı zamanlarda yaşanan toplumsal sıkıntıların da ortadan kaldırılabileceği değerlendirilmektedir.
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Türk Millî Eğitimi Atatürk İlke ve Devrimleri Yükseköğretim Kurulu
The course of “Principles of Ataturk and History of Turkish Revolution” has been on the agenda of the Turkish National Education since the foundation years of the Republic. But it is a problem area that, this course has been subject to remarkable regulations in almost every handover of political power. It is a normal procedure for courses to undergo some changes after feedback and evaluation and to be made curriculum arrangements in line with current developments. However, it is really interesting that the perspective of politicians and academic staff differs so deeply for this course which is planned for teaching the establishment phase, basic characteristics and founding leader of a state. But this causes to remove the meaning and importance of the Turkish Revolution, which was the source of ideas for the struggles for independence that emerged in the 20th century.
It would not be a logical assessment to think that the content and feature of this course and her founding leader's ideal for raising the Turkish Nation to the level of modern civilization are learned by making this course compulsory. Therefore it’s evaluated that, in the light of scientific principles, if a new course called “History of the Republic of Turkey” will be transferred to education groups of all ages with a new application, it would help to eliminate the social chaos of some periods.
History of the Republic of Turkey Turkish National Education Principles and Revolutions of Atatürk Council of Higher Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 9 |
Yayının Türü: Uluslararası Akademik Hakemli-Altı Ayda Bir Yayınlanır