Yakıt enjeksiyon basıncını, dizel motorlarda performansı etkileyen önemli faktörlerden biridir.
Bu çalışmada; tek silindirli, dört zamanlı, direkt enjeksiyonlu 15 BG’deki bir dizel motorda 200, 215
ve 230 bar değerindeki farklı enjektör basınçlarının motor performansı üzerindeki etkisini araştırmak
için referans yakıt olarak motorin deney yakıtı olarak da aspir biyodizeli kullanılmıştır. Enjeksiyon
basıncı yakıt enjektörünün yay gerginliğini ayarlayarak değiştirilmiştir.
Sonuç olarak, hem motorin hem de aspir biyodizelinin kullanılması esnasında enjeksiyon basıncının
artması ile güç ve moment değerlerinde artma, özgül yakıt tüketimi değerlerinde düşme meydana
gelmiştir. Deney motoru için yakıt enjeksiyon basıncının 215 bar olduğu durumda daha iyi çalıştığı
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Tarım Makinaları Bilimi Dergisi, Tarım Makinaları Derneği tarafından yılda 3 sayı olarak yayınlanan hakemli bilimsel bir dergidir.