BibTex RIS Kaynak Göster

Aynaların Dansı

Yıl 2011, , 41 - 54, 14.07.2016
https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240883

Öz

Beyaz bir kağıt aldım ve önüme koydum. Sanki büyük bir eskiz yapmaya karar vermiştim sonunda. Sanki hiç bitmeyecekmiş gibi. Elimde kalın 6B eskiz kalemi vardı eski günlerdeki gibi. ‹lk başta Kağıt boştu ve üzerinde hiç bir şey yoktu. Gerçekten çok zordu ustamın anısına bir şeyler çizmek. Bir işaret koymak bile meseleydi. Zaman geldi ve başladım çizmeye, döne döne, geriye ileriye giderek kelimelerle. Yıllar üzerinden yine beraberce yolculuk yaptım onunla. Anlar ve anılar ip gibi sıralandı, sisler içindeki geçmişte. Ne öğrendim, ne öğrendik hocadan! Güzel Sanatlar Akademisi dediğimiz İstanbuldaki okulun, efsanevi Boğaz kıyısındaki mabedinde, sanat mıydı, mimarlık mıydı öğrendiğimiz. Hepimizin ayrı bir hocası olmasına karşın eminim onun aracılığı ile yaşamın gerçek mimarlığının sanatıyla ilgili farklı farklı bazı sırlar bulduk. Kelimelere dökmeye çalıştığım bu eskiz işte böyle bir senaryoyu çizmeyi hedefledi bizim unutulmaz hocamız, Akdenizli ve İstanbullu bir usta, bir mimar Muammer Onat için.

The dance of the mirrors

Yıl 2011, , 41 - 54, 14.07.2016
https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240883

Öz

I took a white paper and put it in front of me. As if I decided to make a big sketch at the end. As if it will never finish. I had a tick, 6B sketch pencil in my hand, like good old days. The paper was empty and there was nothing first. It was really very difficult to draw something for the memory of my Master. Even to put a mark was a challenge. And time came, I began to draw by going back and front retrospectively with the words. In the end, I traveled with him over the years. The memories and moments lined up in a row in the foggy past. What have I learned, what have we learned from him! Was it ‘art’ or ‘architecture’ which we learned in a legendary temple, a school called Fine Arts Academy of İstanbul. Yes we did, both. But it was more than that, far more than that. Although the ‘hoca’ of every one of us was different, I am sure that through him we all have found some clues of the secrecy of the art of real architecture of life. That is what the sketch is intending to draw for our unforgettable teacher, a Mediterranean and an İstanbulian Master, an architect, Muammmer Onat.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39YF79DD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Yanar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

APA Yanar, H. (2016). Aynaların Dansı. Tasarım + Kuram, 7(10), 41-54. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240883
AMA Yanar H. Aynaların Dansı. Tasarım + Kuram. Temmuz 2016;7(10):41-54. doi:10.23835/tasarimkuram.240883
Chicago Yanar, Hüseyin. “Aynaların Dansı”. Tasarım + Kuram 7, sy. 10 (Temmuz 2016): 41-54. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240883.
EndNote Yanar H (01 Temmuz 2016) Aynaların Dansı. Tasarım + Kuram 7 10 41–54.
IEEE H. Yanar, “Aynaların Dansı”, Tasarım + Kuram, c. 7, sy. 10, ss. 41–54, 2016, doi: 10.23835/tasarimkuram.240883.
ISNAD Yanar, Hüseyin. “Aynaların Dansı”. Tasarım + Kuram 7/10 (Temmuz 2016), 41-54. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240883.
JAMA Yanar H. Aynaların Dansı. Tasarım + Kuram. 2016;7:41–54.
MLA Yanar, Hüseyin. “Aynaların Dansı”. Tasarım + Kuram, c. 7, sy. 10, 2016, ss. 41-54, doi:10.23835/tasarimkuram.240883.
Vancouver Yanar H. Aynaların Dansı. Tasarım + Kuram. 2016;7(10):41-54.