Sanayi-î Nefise Mektebi Âlisi 1927 yılında Fındıklı’daki Cemile Sultan Sarayı’na taşınarak kuruluşundan beri ilk kez yerleşik düzene geçmiştir. 1948 yılındaki yangın ile Akademi’nin kurmaya çalıştığı düzen bir süreliğine bozulmuştur. 1953 yılında yenilenen Akademi binası, saray yapısının planlama ilkelerini modern mimarlık ilkeleri ile birleştirmiştir. Bu makaleye konu olan konferans salonu, binanın saray döneminde üst sofasıdır. 1954 yılı yenilemesinde aynı yerde benzer bir anlayışla sergi ve toplantı amaçlı bir salon planlanır. 1960’lı yıllarda salon, yeniden projelendirilerek çok amaçlı kullanıma yönelik esnek bir kullanım kazanır. Mekân ihtiyaçları, derslik sorunları ve bahçeye yapılan yeni toplantı salonunun etkisiyle konferans salonu giderek küçülmeye ve kurum içindeki önemini yitirmeye başlar. Bu makale, konferans salonunun yıllar içindeki mekânsal değişimini, Akademi ortamı üzerinden aktarmaya çalışmaktadır.
Cemile Sultan Sarayı Sanayi-î Nefise Mektebi Âlisi Güzel Sanatlar Akademisi Konferans Salonu Sedad Hakkı Eldem Mehmet Ali Handan Utarit İzgi Sofa Hafif duvar Bölme duvarı
Cemile and Munire Sultans twin palaces was build for Sultan Abdulmecid’s daughters at 1860 in Fındıklı after which was used as Ottoman State assembly building. In 1927 School of Fine Arts moved to Cemile Sultan’s Palace. This comfort would continue to 1948, until an un expected fire, Academy's efforts for setting up an order halted for a time. The Conference Hall which is the subject of this paper is in the upper level sofa of the former palace. After the fire, building was reconstructed in 1953 by S.H. Eldem and M.A. Handan. The new conference hall planned in the same place, as a manner similar hall, formally as a sofa for exhibitions and meetings. Influence of social and cultural environment of the Academy in the1960s, a flexible solution for use in multipurpose hall are projected by U. İzgi and E. Suher. Later in the space needs, classroom problems and, with the effect of the new auditorium in the site, the conference hall begins smaller and loses importance in the Academy. This paper aims to document the spatial change of the Conference Hall dating from1927 to the present day with social and cultural environment of the Academy.
Fındıklı Twin Palaces Cemile Sultan Palace Sanayi-î Nefise Mekteb- î Âlisi Fine Arts Academy in İstanbul Conference Hall Multi Purpose Hall Sedad Hakkı Eldem Mehmet Ali Handan Utarit İzgi Esad Suher Modernism Brutalism Sofa light wall sepera
Diğer ID | JA39VD77FU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 |