Günümüzde seyahate zaman ayıran kesimin istekleri doğrultusunda yapılan seçimlerde; kültürel kazanımların yerine lükse olan düşkünlük ve bunun bir başarı statüsü olarak görülmesi, tüketimin turizm kavramının merkezine yerleşmesine yol açmıştır. Turizm, bu dönemde varlığını devam ettirebilmek için farklı arayışlar içerisine girmiş ve temalı oteller ortaya çıkmıştır. Temalı otellerde mekan, karmaşa içerisinde ve zaman kavramından yoksundur. Bu otellerin yok mekanlar olarak tanımlanmasının sebebi, tasarlanan mekanların zamanla ve tarihle olan çelişkili ilişkileridir. Ancak mekan tasarlama süreci; havaalanları, süpermarketlerde olduğu gibi yok mekan tasarlamak amacıyla gerçekleşmemektedir. Bilinçli olarak hedeflenen, hayale dayalı kurguların hayat bulduğu bir mekan yaratmaktır. Bu nedenle temalı otellerde yok mekan yerine, kurgu mekan tanımı getirilmelidir. Kurgu-mekan; olmayan niteliklerin varmış gibi gösterilmeye çalışıldığı, yer ve zaman ilişkisinin kurulamadığı, kendisi ve çevresiyle çelişkiler içinde var olan mekanlardır. Tüketimin mekanlar üzerindeki etkisini artırması, kurgu mekanları yaratmıştır. Kurgu mekanlarda asıl tüketilen, tarih, zaman ve yerellik kavramlarıdır. Turizmin temelinde psikolojik tatmin duygusu var olduğu sürece; kurgu mekanlar tasarlanmaya devam edilecektir.
With the historical development of accommodation places, there has become meaning developments on travel and accommodation concepts. With the speed of developing technology and communication, today “Tourism” strong as sector is increasing its importance in means of continuing economic movement. Necessity of sharing information and experience in each field has brought tourism sector together with other sectors and it is started to be reprogrammed with habits, individual desires and modern requirements. Within this direction, accommodation places reached new descriptions out of the scope of accustomed, standards. Especially, since reclassification of accommodation places is required, new terms describing place and accommodation understanding started to be entered in professional literature. The statement “Highly Individual Places” is shortened with the initials and “Hip has become the general adjective for the alternative hotels.
Diğer ID | JA39VZ53TA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 11 - Cilt: 7 Sayı: 11 |