Dünden bugüne hayatımızın hemen her alanında önemli bir yeri bulunan unsurlardan birisi de çiçeklerdir. Bu sebepledir ki gerek kültür ve sanat, gerek edebiyat ve gerekse tasavvuf dünyamızda çiçeklerin özel bir yeri olmuştur. Mimarlarımız eserlerini onlarla süslemiş, ressamlarımız tablolarını onlarla güzelleştirmiş, insanlarımız çocuklarına, hayvanlarına, yaşadığı yerlere onların isimlerini vermiş, şâir ve yazarlarımız onlarla ilgili müstakil eserler kalem aldığı gibi eserleri içerisinde onlardan bahsetmiş, hatta onlara farklı anlamlar yükleyerek duygu ve düşünce dünyamızı zenginleştirmiştir. İşte hayatlarında, geleneklerinde, eserlerinde çiçeklere yer veren, onlara farklı anlamlar yükleyen topluluklardan birisi de sûfîler, özellikle sûfî şâirlerdir. Bu sûfi şâirler içerisinde en dikkat çeken ise Anadolu tasavvuf şiirinin/dilinin kurucusu olarak da nitelendirebileceğimiz Yûnus Emre olmuştur. Bu makalede çiçeklerin kültür, sanat, edebiyat ve tasavvuf dünyamızdaki yeri ve önemi, çiçek ve sembolizm, Yûnus Emre’de sembolizm konuları üzerinde ana hatlarıyla durularak Yûnus’un Dîvân’ında yer alan çiçekler, gül ve reyhan çiçeklerine ilişkin yaklaşımları, onlara yüklediği anlamlar beyitlerinden örneklerle ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 25 Sayı: 49 |
Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.