Yaşanılan teknolojik çağda gelişmekte olan iş koşulları ve beraberinde gelen rekabet ortamı iş dünyasında çığır açıcı değişimlere yol açmıştır. Gelişen teknolojiye uyum sağlamak isteyen işletmeler, doğru adayı seçme ve yerleştirme konusunda büyük titizlik göstermektedirler. İnternetin doğması ile geleneksel uygulamalar, yerini daha dinamik olan sosyal paylaşım sitelerine bırakarak işletmeler tarafından sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Çalışmada amaç, seçme ve yerleştirme süreçlerinde sosyal paylaşım sitelerinin geleneksel yöntemlere göre tercih edilme durumu ve yaşanılan bu süreç zarfında karşılaştıkları avantajlar ve dezavantajların neler olduğunu öğrenmektir. Bu doğrultuda işletmelerin nasıl bir stratejiye başvurdukları öğrenilmektedir. Çalışmada 15 insan kaynakları uzmanı ve yöneticileriyle iletişim sağlanarak nitel görüşme gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılış mülakat soruları katılımcılara yöneltilerek istenilen cevaplar alınmıştır. Görüşmeler sonucunda alınan veriler MAXQDA Analytic Pro 2020 programıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre seçme ve yerleştirme süreçlerinde sosyal paylaşım siteleri içerisinden LinkedIn ve Facebook daha aktif kullanıldığı, seçme ve yerleştirme süreçlerinde kurumsal politikaların ön planda olduğu vurgulanmıştır. Sosyal paylaşım siteleri seçme ve yerleştirme süreçlerinde destekleyici bir rol üstlendiği anlaşılmıştır.
In the technological age, evolving business conditions and the accompanying competitive environment have led to groundbreaking changes in the business world. Businesses aiming to adapt to developing technology take great care in selecting and placing the right candidates. With the emergence of the Internet, traditional practices have been replaced by more dynamic social networking sites, which are now frequently used by businesses. The aim of this study is to investigate the preference for social networking sites over traditional methods in selection and placement processes, as well as the advantages and disadvantages encountered during this process. In this regard, the study explores the strategies that enterprises employ. For the study, 15 human resources specialists and managers were contacted, and qualitative interviews were conducted. Semi-structured interview questions were posed to the participants, and the desired answers were obtained. The data collected from the interviews were analyzed using MAXQDA Analytic Pro 2020 software. According to the findings, it was emphasized that LinkedIn and Facebook are more actively used among social networking sites in the selection and placement processes. Corporate policies were found to be a key factor in these processes. It was understood that social networking sites play a supportive role in selection and placement processes.
Selection and placement social networking sites social media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |