Bu araştırmanın amacı, helal otel işletmelerinin faaliyetlerinde müşterilerin beklenti, istek ve ihtiyaçlarına ne düzeyde odaklandıklarını incelemektir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul’da faaliyet gösteren 22 helal otel işletmesi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, doküman inceleme tekniğinden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırma verileri, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, İstanbul’da faaliyet gösteren helal otel işletmelerinin faaliyetlerinde müşteri yönlülük düzeylerinin oldukça sınırlı olduğu saptanmıştır. Araştırma bulgularında, farklı zaman dilimlerinde farklı müşterilerin benzer olumlu ya da olumsuz değerlendirmelerde bulunmalarının açığa çıkması helal otel işletmelerinin faaliyetlerinin odağında müşteriler yerine farklı unsurların yer aldığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |
TBJ
Turkish Business Journal
ISSN: 2717-848X