Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 51 - 77, 30.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Ateşoğlu, İ., & Bayraktar, S. (2011). "Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimine Etkisi". Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 95-108.
  • Ayaydın, Z. (2019). Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişiminin Sağlık Hizmetlerinden yararlanan Tüketicilerin Satın Alma Kararlarına Etkisi: Şanlıurfa Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Gaziantep.
  • Aydın, D. (2009). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararları Üzerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir. Barrerio, P. L., & Albandoz, J. P. (2001). "Population And Sample. Sampling Techniques". Management Mathematics for European Schools, 1(1), 1-18.
  • Cömert, Y., & Durmaz, Y. (2006). "Tüketicinin Tatmini İle Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım ve Adıyaman İlinde Bir Alan Çalışması". Yaşar Üniversitesi Dergisi, 1(4), 351-375
  • Çabuk, S., & Yağcı, M. (2003). Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım. İstanbul: Nobel Yayınevi.
  • Çaylak, P., & Tolon, M. (2013). "Ağızdan Ağza Pazarlama ve Tüketicilerin Ağızdan Ağıza Pazarlamayı Kullanımları Üzerine Bir Araştırma". Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 15(3), 1-30.
  • Çetin, Z. (2018, April). The Effect of Word of Mouth Marketing on Consumer Buying Decisions - A Practice Aimed at The Students of Yeditepe University. İstanbul: Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Deprem, Y. G. ( 2015). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Satın Alma Kararı İlgisi Ve Marka Sadakati Üzerine Etkisi: Cep Telefonu Sektörü Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Ezzatirad, H. (2014). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşteri Satın Alma Karar Sürecinde Etkisi: Ankaradaki Devlet Üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri Öğrencileri Arasında Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mahdum, A. B. (2020). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketicilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi - Özel Orta Öğretim Örneği. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Pandir, B., & Enginkaya, E. (2018). "Customer Engagement’s Role Over Posıtıve Word-Of-Mouth Intentıon: A Study On Smartphones Sector". PressAcademia Procedia, 7(1), 150-154.
  • Şimşek, H. (2017). Marka Özgünlüğüün Ağızdan Ağıza Pazarlama İle İlişkisinde Müşteri Memnuniyetinin Aracılık Rolü: Hazıer Giyim Sektöründe Bir Araştırma. Doktora Tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Tekin, M., & Zerenler, M. (2012). Pazarlama (1 b.). Konya.
  • Tuzcuoğlu, A. (2012). Tüketici Satın Alma Niyetinde Tüketici Etnosentrizmi Ve Menşei Ülke Etkisinin Önemi: Otomobil Sektörü Üzerine Türkiye ve Rusya'da Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Walker, L. J. (2001). "The Measurement of Word-of-Mouth Communication And An Investigation of Service Quality And Customer Commitment As Potential Antecedents". Journal of Service Research, 4(1), 60-75.
  • Yağcı, M. İ., & İlarslan, N. (2010). "Reklamların Ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi". Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(1), 138-155.

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: VAN İLİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 51 - 77, 30.06.2020

Öz

Tüketiciler pazarlama çalışmalarının yaygınlaşmasıyla beraber satın alma davranışlarını yönlendirebilmek amacıyla çeşitli yol ve yöntemlere başvurmaktadır. Medya reklamlarının her zaman güvenilir olamayabileceği endişesiyle tüketiciler, günümüzde daha çok kendilerine yakın hissettikleri, güvendikleri ve söz konusu mal ya da hizmet hakkında bilgili olduğuna inandıkları kişilerin görüşlerine başvurarak satın alma karar süreçlerinin hızlanmasına ve tüketicilerin daha rahat bir şekilde karar vermelerine olanak sağlamaktadır. Bu noktada, Ağızdan Ağıza Pazarlama kavramı işletmeler ve araştırmacılar tarafından üzerinde durulacak oldukça önemli ve etkili bir pazarlama yöntemi haline gelmiştir. Bu araştırmada Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi Van ili özelinde incelenmiştir. Araştırmada tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak ulaşılan 400 kişiye anket uygulanarak elde edilen veriler SPSS 26 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmada, demografik değişkenlerin grupları açısından Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimi Ölçeğindeki faktör ortalamalarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ve “Alıcının Uzmanlığı”, “Kaynağın Uzmanlığı”, “Algılanan Risk” ve “Bağ Gücü (Kişisel Yakınlık)” faktörlerinin Satın Alma Kararı verilirken etkili bir rol aldığı; ancak “Demografik Benzerlik” faktörünün Satın Alma Kararını etkilemediği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Ateşoğlu, İ., & Bayraktar, S. (2011). "Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimine Etkisi". Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 95-108.
  • Ayaydın, Z. (2019). Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişiminin Sağlık Hizmetlerinden yararlanan Tüketicilerin Satın Alma Kararlarına Etkisi: Şanlıurfa Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Gaziantep.
  • Aydın, D. (2009). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararları Üzerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir. Barrerio, P. L., & Albandoz, J. P. (2001). "Population And Sample. Sampling Techniques". Management Mathematics for European Schools, 1(1), 1-18.
  • Cömert, Y., & Durmaz, Y. (2006). "Tüketicinin Tatmini İle Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım ve Adıyaman İlinde Bir Alan Çalışması". Yaşar Üniversitesi Dergisi, 1(4), 351-375
  • Çabuk, S., & Yağcı, M. (2003). Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım. İstanbul: Nobel Yayınevi.
  • Çaylak, P., & Tolon, M. (2013). "Ağızdan Ağza Pazarlama ve Tüketicilerin Ağızdan Ağıza Pazarlamayı Kullanımları Üzerine Bir Araştırma". Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 15(3), 1-30.
  • Çetin, Z. (2018, April). The Effect of Word of Mouth Marketing on Consumer Buying Decisions - A Practice Aimed at The Students of Yeditepe University. İstanbul: Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Deprem, Y. G. ( 2015). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Satın Alma Kararı İlgisi Ve Marka Sadakati Üzerine Etkisi: Cep Telefonu Sektörü Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Ezzatirad, H. (2014). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşteri Satın Alma Karar Sürecinde Etkisi: Ankaradaki Devlet Üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri Öğrencileri Arasında Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mahdum, A. B. (2020). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketicilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi - Özel Orta Öğretim Örneği. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Pandir, B., & Enginkaya, E. (2018). "Customer Engagement’s Role Over Posıtıve Word-Of-Mouth Intentıon: A Study On Smartphones Sector". PressAcademia Procedia, 7(1), 150-154.
  • Şimşek, H. (2017). Marka Özgünlüğüün Ağızdan Ağıza Pazarlama İle İlişkisinde Müşteri Memnuniyetinin Aracılık Rolü: Hazıer Giyim Sektöründe Bir Araştırma. Doktora Tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Tekin, M., & Zerenler, M. (2012). Pazarlama (1 b.). Konya.
  • Tuzcuoğlu, A. (2012). Tüketici Satın Alma Niyetinde Tüketici Etnosentrizmi Ve Menşei Ülke Etkisinin Önemi: Otomobil Sektörü Üzerine Türkiye ve Rusya'da Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Walker, L. J. (2001). "The Measurement of Word-of-Mouth Communication And An Investigation of Service Quality And Customer Commitment As Potential Antecedents". Journal of Service Research, 4(1), 60-75.
  • Yağcı, M. İ., & İlarslan, N. (2010). "Reklamların Ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi". Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(1), 138-155.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nazlı Çiçeksay Bu kişi benim

Bulut Dülek 0000-0002-3474-7220

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 4 Haziran 2020
Kabul Tarihi 27 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çiçeksay, N., & Dülek, B. (2020). AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: VAN İLİNDE BİR UYGULAMA. Turkish Business Journal, 1(1), 51-77.

               

                  TBJ
Turkish Business Journal

       ISSN: 2717-848X