Sağlık sigortaları bireylerin karşılaşacakları sağlık problemlerini ortadan kaldırmak veya minimum düzeye indirmek için tercih edilen bir sigorta türüdür. Sağlık sigortası uygulamalarında ağızdan ağıza pazarlama etkinliklerinin önemine dair gerçekleştirilen bu çalışmada sağlık sigortası kullanıcısı 321 bireyle çevrimiçi anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler araştırma amacı doğrultusunda çeşitli istatistiksel analizler yardımıyla test edilmiştir. Bu çerçevede tanımlayıcı istatistiksel analizler, normallik testi, farklılık testleri ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda sağlık sigortası hizmeti satın alımında bireylerin çevreden tavsiye alma hususunda eğilimli oldukları görülmüştür. Araştırmaya katılanların sağlık sigortası almada daha çok acente yetkililerinin görüş ve önerilerini dikkate aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma çeşitli çıkarımlar ve önerilerle nihayete erdirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 5 |
TBJ
Turkish Business Journal
ISSN: 2717-848X