Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK SİGORTASI UYGULAMALARINDA AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN ÖNEMİ: AMPİRİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 5, 1 - 18
https://doi.org/10.51727/tbj.1434701

Öz

Sağlık sigortaları bireylerin karşılaşacakları sağlık problemlerini ortadan kaldırmak veya minimum düzeye indirmek için tercih edilen bir sigorta türüdür. Sağlık sigortası uygulamalarında ağızdan ağıza pazarlama etkinliklerinin önemine dair gerçekleştirilen bu çalışmada sağlık sigortası kullanıcısı 321 bireyle çevrimiçi anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler araştırma amacı doğrultusunda çeşitli istatistiksel analizler yardımıyla test edilmiştir. Bu çerçevede tanımlayıcı istatistiksel analizler, normallik testi, farklılık testleri ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda sağlık sigortası hizmeti satın alımında bireylerin çevreden tavsiye alma hususunda eğilimli oldukları görülmüştür. Araştırmaya katılanların sağlık sigortası almada daha çok acente yetkililerinin görüş ve önerilerini dikkate aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma çeşitli çıkarımlar ve önerilerle nihayete erdirilmiştir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Ateş, M. (2011). Sağlık Sistemleri. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Bölükbaşı, A. G., & Pamukçu, E. B. (2010). Sigortacılıkta Risk Yönetimi, 2. Baskı, Türkmen Kitapevi Yayını, İstanbul.
  • Çaylak, P., & Tolon, M. (2020). Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Tüketicilerin Ağızdan Ağıza Pazarlamayı Kullanımları Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20-26
  • Çiçeksay, N., & Dülek, B. (2020). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Van İlinde Bir Uygulama. Turkish Business Journal, 1(1), 51-77.
  • Fricker, R. D. (2008). Sampling methods for web and e-mail surveys. The SAGE handbook of online research methods. London: SAGE Publications Ltd.
  • Godes, D., and Mayzlin, D. (2004). Using online conversations to study word-of-mouth communication. Marketing Science, 23(4), 545-560
  • Oral, A.İ.: Dünyada ve Türkiye’ de Sosyal Sigortalar Kapsamında Sağlık Sigortası Uygulamaları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2002.
  • Öz, M.& Uyar, E., (2014). Sağlık hizmetleri pazarlamasında algılanan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerinde ağızdan ağıza pazarlamanın etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(1), 123-132.
  • Pauli, G., Martin, S., & Greiling, D. (2023). The current state of research of word-of-mouth in the health care sector. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 20(1), 125-148.
  • Sırma, E. (2009). Word-of-mouth marketing from a global perspective (Doctoral dissertation, ISCTE-Instituto Universitario de Lisboa (Portugal)).
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics, (5th edition). Pearson Education: Boston.
  • Uzunal, B., & Uydacı, M. (2010). Sağlık Kurumlarında Ağızdan Ağıza Pazarlama Ve Bir Pilot Çalışma-Word Of Mouth Marketıng In Health Care Organızatıons And A Pılot Study. Öneri Dergisi, 9(34), 87-95.
  • Yılmaz, E. (2011). Sağlık Hizmetlerinde Ağızdan Agıza Pazarlama. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, (1).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdulkadir Duner 0009-0004-5970-3867

Serap Kamışlı 0000-0002-4714-6678

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 9 Şubat 2024
Kabul Tarihi 19 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Duner, A., & Kamışlı, S. (2024). SAĞLIK SİGORTASI UYGULAMALARINDA AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN ÖNEMİ: AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Turkish Business Journal, 9(5), 1-18. https://doi.org/10.51727/tbj.1434701

               

                  TBJ
Turkish Business Journal

       ISSN: 2717-848X