Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KIRGIZİSTAN’DAKİ E-TİCARET İŞLETMELERİNE AİT WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA SAYFALARININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 117 Sayı: 230, 45 - 60, 25.10.2017

Öz

Her geçen gün farklı gelişmeleri beraberinde getiren internet teknolojileri, reklam, satış ve pazarlama işlemlerinin de internet üzerinden yapılmasına olanak sağlamıştır. İnternet kullanımının giderek yaygınlaşması ve beraberinde Web 2.0 teknolojilerinin geliştirilmesi, sosyal medya olgusunu doğurmuş, böylelikle interneti ve dolayısıyla sosyal medya mecralarını tercih eden, milyarlarca kullanıcı kitlesini bünyesinde barındıran muazzam bir platform haline getirmiştir. İnternetin yoğun kullanımına paralel olarak ortaya çıkan e-ticaret, ticari alım satım işlemlerinin internet siteleri aracılığıyla yapılmasına imkan sağlamıştır. Her ne kadar klasik ticaret kadar tercih edilmese de, yüzdelik büyüme oranıyla klasik ticaretten daha fazla gelişme gösteren e-ticaret; işlet¬melere ve tüketicilere kazandırdığı faydalar nedeniyle tercih edilebilirlik bakımından büyük öneme sahiptir. Dolayısıyla yeni ekonomide başarılı olmak isteyen işletmeler, yalnızca e-ticarete ayak uydurmakla kalmayıp, hedef tüketici kitlesine ulaşabilme bağlamında sosyal medya mecralarında da yoğun bir biçimde pazarlama çabaları sarf etmektedir. Bu çalışmada Kırgızistan’da faaliyet gösteren 10 farklı perakendeci e-ticaret işletmesinin web sitesi ve sosyal medya sayfaları içerik analizi metoduyla incelenerek, elde edilen bulgular neticesinde çeşitli öneriler getirilmiştir.
.

Kaynakça

  • AKAR, Erkan: Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’te Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, İstanbul 2011.
Yıl 2017, Cilt: 117 Sayı: 230, 45 - 60, 25.10.2017

Öz

Kaynakça

  • AKAR, Erkan: Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’te Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, İstanbul 2011.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Çağrı Ergezer

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 15 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 117 Sayı: 230

Kaynak Göster

Chicago Ergezer, Çağrı. “KIRGIZİSTAN’DAKİ E-TİCARET İŞLETMELERİNE AİT WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA SAYFALARININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ”. Türk Dünyası Araştırmaları 117, sy. 230 (Ekim 2017): 45-60.