Bu çalışmada, içten yanmalı, tek silindirli dizel bir
motorun manifold çıkışından susturucuya kadar olan egzoz borusunun dış
kısımları plazma sprey yöntemiyle krom karbür (Cr3C2)
malzeme ile 100 mikron kalınlığında kaplanmıştır. Kaplanmış ve kaplanmamış
egzoz borularının emisyon değerleri kayıt altına alınmıştır. Dışı kaplanmış
egzoz borusu, standart egzoz borusu ile karşılaştırılmıştır. Dizel motorun
egzoz borusunun dış kısmı kaplanmıştır. Egzoz borusunun dış kısmının kaplanmasıyla
dışarıya olan ısı transferi azaltılarak zararlı egzoz emisyonları üzerindeki
etkileri araştırılmıştır. Deneyler sonucunda; uygulanan kaplamanın egzoz
gazlarının soğumasını geciktirmesinin bir sonucu olarak, karbon monoksit (CO),
hidrokarbon (HC), karbondioksit (CO2) emisyonlarının azaldığı, egzoz
gaz sıcaklığının (EGS) ve NOx emisyonun ise arttığı tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.