Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocukların Bilişsel ve Dini Gelişiminde Ölüm Olgusu

Yıl 2024, , 259 - 268, 30.12.2024
https://doi.org/10.59379/tdpd.1516678

Öz

Değerlendirmesi yapılan bu kitap, Sivas il örneklemindeki 8-13 yaş aralığındaki öğrenciler üzerinde ölüm konusunu kapsamaktadır. Öğrencilerin sosyo-kültürel, ekonomik ve yaş kriterleri dikkate alınarak çocukların ölüm olgusunu nasıl algıladıkları hakkında bilgi sunmaktadır. İncelenen bu çalışmada, çocukların anne-baba ve/veya yakınlarını kaybetmeleri ile farklı kültür ve inanç düzeylerinde olmaları gibi değişkenlerin ölüm kavramını ilişkilendirmede farklılıklar ortaya çıkardığı bulgulanmıştır.

Kaynakça

  • Yılmaz, S. (2023). Çocukların bilişsel ve dini gelişiminde ölüm olgusu. Ankara: Grafiker Yayınları.

The Phenomenon of Death in Children's Cognitive and Religious Development

Yıl 2024, , 259 - 268, 30.12.2024
https://doi.org/10.59379/tdpd.1516678

Öz

The evaluated book focuses on the concept of death among children aged 8–13 in the Sivas province sample. Considering the socio-cultural, economic, and age-related criteria of the students, it provides insights into how children perceive the phenomenon of death. The study reveals that variables such as the loss of parents and/or close relatives, as well as differences in cultural and religious backgrounds, lead to variations in how children associate with the concept of death.

Kaynakça

  • Yılmaz, S. (2023). Çocukların bilişsel ve dini gelişiminde ölüm olgusu. Ankara: Grafiker Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Psikolojisi
Bölüm Kitap İncelemeleri
Yazarlar

Aslı Üral 0009-0007-2204-939X

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 15 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 12 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Üral, A. (2024). Çocukların Bilişsel ve Dini Gelişiminde Ölüm Olgusu. Türk Din Psikolojisi Dergisi(10), 259-268. https://doi.org/10.59379/tdpd.1516678

Türk Din Psikolojisi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.