Değerlendirmesi yapılan bu kitap, Sivas il örneklemindeki 8-13 yaş aralığındaki öğrenciler üzerinde ölüm konusunu kapsamaktadır. Öğrencilerin sosyo-kültürel, ekonomik ve yaş kriterleri dikkate alınarak çocukların ölüm olgusunu nasıl algıladıkları hakkında bilgi sunmaktadır. İncelenen bu çalışmada, çocukların anne-baba ve/veya yakınlarını kaybetmeleri ile farklı kültür ve inanç düzeylerinde olmaları gibi değişkenlerin ölüm kavramını ilişkilendirmede farklılıklar ortaya çıkardığı bulgulanmıştır.
The evaluated book focuses on the concept of death among children aged 8–13 in the Sivas province sample. Considering the socio-cultural, economic, and age-related criteria of the students, it provides insights into how children perceive the phenomenon of death. The study reveals that variables such as the loss of parents and/or close relatives, as well as differences in cultural and religious backgrounds, lead to variations in how children associate with the concept of death.
Psychology of religion Cognitive development Perception of God Death Child
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Psikolojisi |
Bölüm | Kitap İncelemeleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 10 |
Türk Din Psikolojisi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.