Bu araştırmanın amacı Polis Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının sınıf düzeyi, mezun oldukları lise türü, İngilizce öğrenme amacı, İngilizce öğrenmek için tercih edilen yöntem, ilk İngilizce öğretmeni ve bilgisayar kullanma becerileri değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırma 2012-2013 eğitim ve öğretim döneminde Kırıkkale Polis Meslek Yüksekokulu 1 ve 2. sınıflarında öğrenim gören 787 öğrenciye uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgiler Anketi” ve “İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için t-testi, ANOVA, Scheffe, Kruskal-Wallis ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Veriler, SPSS 17 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarının iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ile öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri, mezun oldukları lise türü, İngilizce öğrenme amaçları, tercih ettikleri öğrenme yöntemi ve bilgisayar kullanma becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu, ilk İngilizce öğretmenlerinin öğrencilerin İngilizce tutumları üzerinde etkisinin bulunduğu sonucuna varılmıştır.
Polis Eğitimi Polis Adaylarının İngilizceye Yönelik Tutumları İngilizceye Yönelik Tutum
The purpose of this study is to investigate the Police Vocational School of Higher Education students’
attitudes towards English learning. Class levels, type of high schools graduated, purpose of English learning,
methods of English learning, effects of first English teachers and computer skill levels were examined. The
research was conducted at Kırıkkale Police Vocational School of Higher Education in 2012-2013 academic
year. A questionnaire and an attitude scale were used to collect required data. The data were analyzed via SPSS
17 statistical package programme. Frequency, percentage, standard variation, t-test, one-way analysis of
variance (ANOVA), Scheffe, Kruskal-Wallis and Mann Whitney U tests were used to analyze data. The findings
indicated significant relations between the students’ attitudes and class levels, type of the high schools
graduated, computer skill levels. The research also revealed that the students’ first English teachers have
positive effect on their attitudes regarding English learning.
Police Training Police Candidates’ Attitudes towards English Learning Attitudes towards English
Diğer ID | JA87EJ93SN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 4 |