Amaç: Yapay zeka, insanlar tarafından yapılan robotik sistemler olarak açıklanabilir. Bu robotik sistemler, istatistiklere dayalı olarak tasarlanır ve insan benzeri davranış işlevlerini yerine getirmek için kullanılır. Yapay zeka, tıp ve sağlık hizmetlerini iyileştirme potansiyeline sahiptir. Günümüzde yapay zaka, cerrahi alanlar ve tıp eğitimi gibi tıpla ilgili alanlarda kullanılmaktadır. Gelecekte, birçok alanda olduğu gibi tıp alanında da daha çok rol alacağı düşünülmektedir. Ancak günümüz tıp eğitiminde henüz yeterince tartışılmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinin tıpta yapay zeka konusundaki bilgi ve tutumlarını incelemektir.
Yöntem: Doğu Akdeniz Üniversitesi'nin Marmara Üniversitesi ile yürüttüğü uluslararası ortak tıp programında yer alan tüm tıp öğrencileri arasında çevrimiçi anket kullanılarak kesitsel bir çalışma gerçekleştirildi. Anket öncesi bilgilendirilen öğrencilerin, katılmayı kabul edenlerinin anketi doldurması istendi. Anket 3 bölümden oluşmaktaydı. Bu bölümler şu şekildeydi; katılımcıların demografik özellikleri, yapay zeka hakkında bilgi ve yapay zekaya yönelik tutumlar. Sonuçlar çevrimiçi olarak toplandı ve Microsoft Excel aracılığıyla incelendi. Anketten elde edilen veriler SPSS v26 kullanılarak ki-kare testleri ile analiz edildi.
Bulgular: Bu çalışmada 88 tıp öğrencisi çevrimiçi anketi yanıtladı. Ankete yanıt verenlerin çoğu (%77) tıpta yapay zeka ile ilgili bilgilerin zaten farkındaydı. Katılımcıların çoğunluğu bu bilgileri ağırlıklı olarak sosyal medya ve medyadan edindiğini belirtmişti. Öğrencilerin yalnızca %26,1'i derslerden yapay zeka hakkında bir şeyler öğrendiğini belirtti. Preklinik faz öğrencilerinin %29,5'i öngörülebilir gelecekte doktorun yerini yapay zekanın alacağına inanıyor, ancak bu oran klinik faz öğrencileri arasında %18,5'e düşüyor. Erkek öğrenciler anlamlı bir şekilde kız öğrencilere göre daha fazla temel bir yapay zeka anlayışına sahip olduklarını belirtmişlerdir (p<0.05). Ayrıca teknolojilerden anlayan katılımcılar bu gelişmelerin tıbbı daha heyecanlı hale getirdiğini düşünmektedir. Bu ilişki de anlamlıdır (p<0.05).
Sonuç: Tıp öğrencilerinin çoğu yapay zekanın tıbbı ileriye görüteceğine inanıyor. Daha fazla bilgi sahibi olan öğrenciler konuyu daha heyecanlı ve daha az korkutucu bulurlar. Tıp ve yapay zeka gelecekte daha sık bir arada anılacağı için, geleceğin doktorları tıp eğitimleri sırasında yapay zeka ile ilgili bilgilerle donatılmalıdır.
-
Aim: Artificial intelligence (AI) may be explained as robotic systems that are made by humans. These robotic systems are designed based on statistics and used for executing functions of human-like behavior. AI has the potential to improve medicine and healthcare. AI is used in medical fields such as surgical areas and medical education. In the future, it will play a larger role in the field of medicine, as it does in many other fields. However, it is not discussed enough in today's medical education. The purpose of this study was to analyze the knowledge and attitude of medical students about AI in medicine.
Methods: A cross-sectional study was conducted among all the medical students in the international joint medical program of Eastern Mediterranean University carried out with Marmara University by using an online questionnaire. Students who were informed before the survey were asked to fill out the survey if they agreed to participate. The questionnaire included 3 parts; participant demographics, knowledge about AI, and attitudes toward AI. The results were collected and inspected via Microsoft Excel. The data from the survey were analyzed by chi-square tests using SPSS v26.
Results: 88 medical students responded online survey. Most of the survey responders (77%) were already aware of information related to AI in medicine. The majority of the participants acquired this information from mainly social media and media. Only 26.1% of students indicated that they learned something about AI from lectures. 29.5% of preclinic phase students believe that the human physician will be replaced by AI in the foreseeable future, but the percentage is decreased to 18.5% among clinic phase students. Male students significantly stated that they have a basic understanding of AI (p<0.05). Additionally, the participants who understand the technologies significantly thought that these developments make medicine more exciting (p<0.05).
Conclusions: The majority of medical students believe that AI would improve medicine. The students with more knowledge find the subject more exciting and less afraid. Since medicine and AI will more often be mentioned together in the future, future doctors should be equipped with information about AI during their medical education.
Artificial Intelligence Medical Education Medical Students Cyprus
-
-
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |