Objective: Dix-Hallpike Test and Epley Maneuver Training was added as a skill to the 2020 National Core Medical Education Program. This article discusses how Dix-Hallpike Test and Epley Maneuver Training were incorporated into the Ear, Nose, and Throat clinical training program at Pamukkale University Faculty of Medicine and how it was implemented. Additionally, the success of the skill training is demonstrated by evaluating the students' performance.
Materials and Methods: In our clinic, flipped classroom model is applied in clinical training. Initially, lecture presentations and skill training videos related to the Dix-Hallpike Test and Epley Maneuver were prepared. Skill training forms were developed, explaining the skill step by step. Performance was evaluated for each item with three options: 'insufficient,' 'can be improved,' and 'competent.' The training videos and skill training form were shared with the students online before the clinical training began.
The skill training was provided on the 2nd day of the clinical training week in the skill laboratory. On the 4th day of the clinical training week, the students' performance was evaluated.
To assess the effect of watching the skill training videos on performance, students were asked whether they had watched the skill training videos, and their responses were recorded."
Results: The results of 470 students were evaluated. 80% of the students achieved full marks in all steps of the Dix-Hallpike Test, and 69.8% achieved full marks for the Epley maneuver. 90% of the students reported that they had watched the skill videos. Students who watched the training videos scored higher on the performance evaluation. (For Dix-Hallpike, p=0.0001 (z=-3.379); for Epley, p=0.0001 (z=-4.031) *p<0.05, statistically significant; z: Mann Whitney U test).
To evaluate the reliability of the assessment tool, Cronbach's alpha was calculated. It was found to be 0.84 for Dix-Hallpike and 0.868 for Epley. These results indicate that the reliability of the assessment tool is very high.
Conclusion:
Due to the need for more time and instructor effort, the skill trainings recommended in the core curriculum may be more challenging to develop and implement. In this example, skill training videos were prepared and shared online with students. The Dix-Hallpike and Epley skill training were successfully implemented within a 5-day clinical training week. Nearly 80% of the students achieved mastery learning.
The developed and validated training and assessment tool can also be used by other medical faculties in Türkiye for Dix-Hallpike and Epley skill training.
Sharing all videos and training materials related to the skill training included in the curriculum with students could facilitate the learning of these skills.
-
Amaç; Dix Halpike Testi ve Epley Manevrası Eğitimi 2020 Ulusal Çekirdek Eğitim Programına beceri eğitimi olarak eklenmiştir. Bu yazıda da Dix Halpike Testi ve Epley Manevra Eğitiminin Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz klinik eğitim programına nasıl yerleştirildiği ve nasıl uygulandığı paylaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin performansları değerlendirilerek beceri eğitimin başarısı da gösterilmiştir.
Gereç ve Yöntem; Kliniğimizde klinik eğitimde ters yüz sınıf modeli uygulanmaktadır. Ters yüz sınıf uygulamasında öğrencilere tüm sunumlar çevrimiçi sunulmaktadır. Bu nedenle öncelikle Dix Halpike Testi ve Epley Manevrası ile ilgili teorik ders sunumu ve beceri eğitim videoları hazırlanmıştır. Beceriyi basamak basamak açıklayan beceri eğitim formları geliştirilmiştir. Performans her madde için “yetersiz”, “geliştirilebilir” ve “yeterli” şeklinde üç seçenekle değerlendirilmiştir. Eğitim videoları ve beceri eğitim formu klinik eğitim başlamadan çevrimiçi olarak öğrencilerle paylaşılmıştır.
Beceri eğitimi klinik eğitim haftasının 2. gününde beceri laboratuvarında gerçekleştirilmiştir. Klinik eğitim haftasının 4. gününde de öğrencilerin performansı değerlendirilmiştir.
Beceri eğitim videolarını izlemenin performansa etkisini değerlendirmek amacıyla öğrencilere beceri eğitim videolarını izleyip izlemedikleri de beceri değerlendirme sırasında sorulup kaydedilmiştir.
Bulgular; 470 öğrenciye ait sonuçlar değerlendirilmiştir. Öğrencilerin %80’i Dix Halpike, %69,8’i de Epley manevrası tüm basamaklarından tam puan almayı başarmışlardır. Öğrencilerin %90’ı beceri videolarını izlediğini belirtmiştir. Eğitim videolarını izleyen öğrenciler performans değerlendirmesinden daha yüksek puan almışlardır. (Dix Halpike için p=0,0001 (z=-3,379) Epley için p=0,0001 (z=-4,031) *p<0,05 istatistiksel olarak anlamlı; z: Mann Whitney U testi).
Ölçme değerlendirme aracının güvenirliğin değerlendirilmesi için Cronbach alfa hesaplanmıştır. Dix Halpike için 0,84 ve Epley için de 0,868 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlara göre ölçme değerlendirme aracının güvenirliği oldukça yüksektir.
Sonuç;
Çekirdek programda önerilen beceri eğitimleri daha fazla zaman ve eğitici emeği gerektirmesi nedeniyle beceri eğitimlerini geliştirmek ve uygulamak daha zor olabilir. Bu örnekte beceri eğitim videoları hazırlanmış ve çevrimiçi olarak öğrencilerle paylaşılmıştır. Dix Halpike ve Epley beceri eğitimi 5 günlük bir klinik eğitim haftası içinde başarı ile uygulanmıştır. Öğrencilerin %80’e yakınında tam öğrenme gerçekleşmiştir.
Geliştirilen ve güvenirliği gösterilmiş, eğitim ve ölçme değerlendirme aracı da Türkiye’deki diğer tıp fakültelerinin Dix Halpike ve Epley beceri eğitimlerinde kullanılabilinir.
Çekirdek Eğitim Programında yer alan beceri eğitimlerine ait tüm videolar ve eğitim materyallerinin öğrencilerle paylaşılması becerilerin öğrenilmesini kolaylaştırabilir.
Beceri Eğitimi Çekirdek Eğitim Programı Dix-Hallpike Testi Epley Manevrası
Pamukkale Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulundan 14.4.25 tarih ve E-60116787-020-679131 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.
-
-
Dr Hande Şenol’a istatistik değerlendirmesi için teşekkür ederiz.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Tıp Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | - |
| Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 74 |