Artificial intelligence (AI) is reshaping medical biochemistry education by enabling data-driven learning, virtual laboratories, adaptive platforms, and AI-assisted clinical case simulations. Thoughtful integration of commercial AI tools can enhance understanding, personalize learning, and harmonize competencies across global programs. Attention to ethics, equity, and student engagement ensures that AI serves as a tool to deepen learning rather than replace critical thinking.
Yapay zeka (YZ), veri odaklı öğrenme, sanal laboratuvarlar, uyarlanabilir platformlar ve YZ destekli klinik vaka simülasyonları ile tıp biyokimyası eğitimini dönüştürüyor. Ticari YZ araçlarının özenle entegrasyonu, öğrenmeyi geliştirebilir, kişiselleştirilmiş öğrenme sağlayabilir ve küresel programlar arasında yeterlilikleri uyumlu hâle getirebilir. Etik, eşitlik ve öğrenci katılımına dikkat edilmesi, YZ’nin eleştirel düşünmeyi ikame etmek yerine öğrenmeyi derinleştiren bir araç olarak kullanılmasını sağlar.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Tıp Eğitimi |
| Bölüm | Editöre Mektup |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 12 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 74 |