Türkçe Özet
Amaç: Bu çalışma, temel tıp bilimleri ile klinik bilimler arasında entegrasyonu teşvik etmek amacıyla, tıp fakültesi ikinci sınıf öğrencilerine vaka temelli üç ayrı entegre oturum sunmayı ve bu oturumlara ilişkin öğrenci görüşlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Yöntem: Çalışma, 2023–2024 ve 2024–2025 eğitim-öğretim yıllarında Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde gerçekleştirilen, "Klinikten Temele Köprü Vakalar" başlıklı üç oturuma katılan ikinci sınıf öğrencilerinden elde edilen geri bildirimlere dayanmaktadır. Öğrenci görüşleri 5’li likert ölçeği ile yapılandırılmış dijital bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Veriler frekans ve yüzde olarak sunulmuş, oturumlar arası farklar Ki-kare testi ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Üç oturumun tamamında öğrencilerin büyük çoğunluğu, derslerin tıp eğitimiyle ilişkili olduğunu, içeriğin yeterli olduğunu ve temel ile klinik bilimler arasında bağlantı kurulmasına yardımcı olduğunu belirtmiştir. Oturumlar, temel bilimlere olan ilgiyi artırmış, öğrenmeyi kolaylaştırmış ve entegre oturumlara yönelik talebi güçlendirmiştir. Oturumlar arası istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır (p>0.05).
Sonuç: Çalışma, vaka temelli entegre oturumların öğrenciler tarafından olumlu karşılandığını ve temel-klinik bilim entegrasyonuna katkı sağladığını göstermektedir. Bu model, tıp eğitiminde entegrasyona yönelik etkili bir yaklaşım olarak diğer fakülteler için örnek teşkil edebilir.
Anahtar Kelimeler: Tıp eğitimi, entegrasyon, vaka temelli öğrenme, temel bilimler, klinik bilimler
tıp eğitimi entegrasyon vaka temelli öğrenme temel bilimler klinik bilimler
160
Abstract
Objective: This study aims to promote integration between basic and clinical sciences by delivering three case-based integrated sessions to second-year medical students and evaluating their feedback on these sessions.
Methods: The study is based on feedback collected from second-year medical students at Selçuk University Faculty of Medicine during the 2023–2024 and 2024–2025 academic years, who participated in sessions titled “Bridging Cases from Clinic to Basic Sciences.” Student opinions were collected via a structured digital survey using a 5-point likert scale. Data were presented as frequencies and percentages; differences across sessions were analyzed using the chi-square test.
Results: Across all three sessions, the vast majority of students stated that the sessions were relevant to medical education, the content was sufficient, and they helped bridge basic and clinical sciences. The sessions increased interest in basic sciences, facilitated learning, and strengthened the demand for more integrated sessions. No statistically significant differences were found between sessions (p > 0.05).
Conclusions: The findings indicate that the case-based integrated sessions were well received and contributed positively to the integration of basic and clinical sciences. This model may serve as an effective example of integration for other medical schools.
Keywords: Medical education, integration, case-based learning, basic sciences, clinical sciences
medical education integration case-based learning basic sciences clinical sciences
Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Etik Kurulu tarafından 160 karar sayısı ile onaylandı.
160
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Tıp Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | 160 |
| Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 74 |