Gerekçe: Bu araştırma, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin, tıp eğitimi ve kazandıkları beceriler hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: 2000-2001 eğitim-öğretim yılında, fakültenin son sınıfında okumakta olan öğrenciler araştırma kapsamına alındı. Tıp eğitimi ve hekimlik becerileri ile ilgili 21 soru içeren bir anket formu öğrenciler tarafından dolduruldu. Bulgular: Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin çoğunluğu fakültede aldıkları eğitimi, eğitim programlarını, eğitim olanaklarını ve eğitim programlarını “orta” olarak değerlendirirken; hasta ile iletişim kurma, öykü alma, fizik muayene yapma ve laboratuar bulguları yorumlama becerilerini “iyi” olarak, adli hekimlik ve resmi yazışma becerilerini ise “kötü” olarak değerlendirdiler. Tıbbi ve cerrahi becerilerden; tansiyon ölçme, derece alma, intramuskuler enjeksiyon, intravenöz enjeksiyon, subkutan enjeksiyon, kan alma, nazogastrik sonda uygulama, üriner kateter uygulama, cilt dikişi koyma, dikiş alma ve pansuman yapma konularında öğrencilerin çoğunluğunun kendi becerilerini “iyi” veya “çok iyi” olarak değerlendirdikleri buna karşılık, lavman yapma, doğum yaptırma, RİA uygulama, kulak yıkama, cut-down açma, lumbal ponksiyon yapma ve kardiyopulmoner resusitasyon konularındaki becerilerini “kötü” veya “çok kötü” olarak değerlendirdikleri belirlendi. Sonuç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin sık uygulama olanağı buldukları alanlarda yeterli beceri düzeyine ulaşırken; doğum, rahim içi araç uygulama, lumbal ponksiyon, kardiyopulmoner resusitasyon gibi alanlarda beceri düzeylerinin yeterli olmadığı; ayrıca adli hekimlik ve resmi yazışma konularında da kendilerini yeterli hissetmedikleri sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2002 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 7 Sayı: 7 |