BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2002, Cilt: 9 Sayı: 9, - , 01.01.2002

Öz

Yaşantısal Öğrenme Kişisel Yaşantının / Şimdiki Zamanın İçinde Düşünmek

Yıl 2002, Cilt: 9 Sayı: 9, - , 01.01.2002

Öz

Nörofizyoloji ve psikoloji alanındaki çalışmalara dayanan ve zengin bir felsefi arka planı olan yaşantısal öğrenme modeli, eğitimde bir problem olarak ortaya çıkan, somut yaşantı (pratik) ile soyutlama/kavramlaştırma (teori), arasında kaybolan bağlantıyı yeniden kurmaya çalışır. John Dewey ve Kurt Lewin ile bilişsel ve hümanistik psikologların ufuk açıcı çalışmalarıyla gelişen ve 1980’lerin başında itibaren teori hüviyeti kazanan yaşantısal öğrenmenin en çok bilinen teorisyenlerinden biri olan David A. Kolb’a göre yaşantısal öğrenme dört-aşamalı döngüsel bir süreçten oluşur: Somut yaşantı, yansıtıcı gözlem, soyutlama/kavramlaştırma ve etkin deneme.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Mehmet Ali Gülpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 9 Sayı: 9

Kaynak Göster

Vancouver Gülpınar MA. Yaşantısal Öğrenme Kişisel Yaşantının / Şimdiki Zamanın İçinde Düşünmek. Tıp Eğitimi Dünyası. 2002;9(9).