Bu çalışmada, öğrencilerin Latince terminoloji ile ilgili olarak karşılaştıkları zorlukların ve bunların ortadan kaldırılması için gerekli adımların belirlenmesi amaçlanmıştır. Ondört çoktan seçmeli sorudan oluşan bir anket formu hazırlanarak, 2001-2002 Öğretim Yılı sonunda Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem I, II ve III öğrencilerinden oluşan % 67.9’u erkek, % 32.1’i kız toplam 237 öğrenciye gözlem altında uygulandı. Veri analizi SPSS 7.5 programı ve Ki kare testi ile gerçekleştirildi. Anket sonuçları ile öğrencilerin Latince terimleri anlamada zorluk çektikleri, şimdiye kadar karşılaştıkları terimlerin yaklaşık yarısının Türkçe karşılıklarını bildikleri, anlamını bilerek öğrendikleri anatomik terimlerin diğer derslerdeki terimlerin anlaşılmasına önemli ölçüde yardımcı olduğu ve terimlerin Türkçe karşılıklarına ulaşmak için sözlüğe baktıkları belirlendi. Ayrıca sonuçlar, öğrencilerin terminolojisi Türkçe olan bir tıp eğitimini benimsemediklerini, anatomik terimler yanında diğer tıbbi terimleri de içeren bir terminoloji eğitimi almak istediklerini de gösterdi. Yeniden yapılanma sürecindeki tıp eğitimi ve bunun paralelindeki anatomi eğitiminin daha iyiyi yakalamasında, öğrencilerin bu konu ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesinin yararlı olacağı kanısındayız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2003 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 10 Sayı: 10 |