BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2003, Cilt: 10 Sayı: 10, - , 01.02.2003

Öz

Yabancı Dilde Tıp Eğitimi Tartışması

Yıl 2003, Cilt: 10 Sayı: 10, - , 01.02.2003

Öz

Bu çalışma, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim programında yapılan değişiklikler sonucunda ortaya çıkan gereksinimler nedeniyle, öğrenciler ve öğretim üyeleri arasında eğitim dilinin tartışılması amacıyla tasarlanmıştır. İngilizce tıp eğitimine bakış açılarını değerlendirmek için öğretim üyelerine bir anket gönderilmiş, öğrenci görüşleri ise atölye ve odak grup çalışmalarıyla elde edilmiştir. Gerek öğretim üyeleri ve gerekse öğrenciler, tıp eğitimi süresince kanıta dayalı bilgiye erişme ve güncel tıbbı izlemede İngilizce’nin önemli olduğunu belirtmişler, ancak öğrenme süreci ve klinik uygulamalarda yabancı dilde tıp eğitiminin yol açtığı sorunları farklı açılardan vurgulamışlardır. Eğitim ve uygulama alanında yapılacak kapsamlı çalışmalarla yabancı dilde tıp eğitiminin olumlu ve olumsuz yönlerinin ortaya konmasına ve tartışmanın nesnel bir sonuca ulaşmasına gereksinim vardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Özlem Sarıkaya Bu kişi benim

Berrak Ç. Yeğen Bu kişi benim

Aydın Sav Bu kişi benim

Ali Serdar Fak Bu kişi benim

Serdar İstik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2003
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 10 Sayı: 10

Kaynak Göster

Vancouver Sarıkaya Ö, Yeğen BÇ, Sav A, Fak AS, İstik S. Yabancı Dilde Tıp Eğitimi Tartışması. TED. 2003;10(10).