BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2004, Cilt: 14 Sayı: 14, - , 01.06.2004

Öz

İletişim Becerileri Eğitimi: İçerik ve Değerlendirme

Yıl 2004, Cilt: 14 Sayı: 14, - , 01.06.2004

Öz

Tıp eğitiminde iletişim becerileri derslerinin, klinik öncesi yıllarda başlaması ve klinik yıllar içinde devam etmesi; uygun öğrenme ve değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılandırılması ilkeleri doğrultusunda İletişim Becerileri Eğitimi, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde (MÜTF) 1999-2000 eğitim öğretim yılından bu yana uygulanmaktadır. Birinci sınıfta uygulanmaya başlanan bu eğitim, öğrencilerin iletişimin temel birleşenlerini bilişsel düzeyde kavramaları, beceri ve tutum kazanmaları yoluyla hasta-hekim iletişiminin esaslarını öğrenmelerini, grup içi iletişim ve grup dinamikleri deneyimleri yaşamalarını ve aktarım becerileri kazanmalarını hedeflemektedir. Eğitimin ölçme-değerlendirmesi, bireysel performans, grup temelli değerlendirme ve grup içi bireysel performans değerlendirmeleri yoluyla yapılmaktadır. Programın sonunda öğrencilerin % 47.6’sı kendisini iletişim becerileri konusunda yeterli ve gelişmiş, % 31.1’i ise orta derecede yeterli olarak değerlendirmiştir. Öğrenci başarı puanının saptanmasında kullanılan farklı ölçme-değerlendirme yöntemleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde korelasyon bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Özlem Sarıkaya Bu kişi benim

Arzu Uzuner Bu kişi benim

Mehmet Ali Gülpınar Bu kişi benim

Devrim Keklik Bu kişi benim

Sibel Kalaça Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 14 Sayı: 14

Kaynak Göster

Vancouver Sarıkaya Ö, Uzuner A, Gülpınar MA, Keklik D, Kalaça S. İletişim Becerileri Eğitimi: İçerik ve Değerlendirme. TED. 2004;14(14).