Change in medical education is an important debate and action field in today’s medical world. This paper aims to share experiences from our Faculty on changing process and its dynamics in medical education. In this context, the aim of medical education, dynamics and direction of change, management of education and processing were evaluated. Its concluded that autonomy of academic staff may compromised by managerial process of services if there is lack of consideration about management is a scientific action.
Tıp eğitiminde değişim günümüzün önemli tartışma ve eylem alanlarındadır. Bu yazıda tıp eğitiminde değişim süreci ve değişim dinamikleri konusunda Fakültemizden deneyim aktarmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda tıp eğitiminin amacı, değişim dinamikleri ve değişimin yönü, eğitim ve süreç yönetimi irdelenmiştir. Yönetimi bir bilimsel eylem olarak düşünülmezse akademisyenlerin bilimsel özerklikleri hastane hizmeti yönetimi sürecinden olumsuz etkilenebilir sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2005 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 20 Sayı: 20 |