Medical Education Unit, founded at 2002-2003 academic year at the School of Medicine of Cukurova University. It consists of five subunits with voluntary faculty members; Medical Education and Curriculum, Education of Educators, Measurement and Evaluation, Informatics, and Archives-Documentation workgroups. These workgroups make studies to train “good physicians” in regard with the realities of our country and profiles of our students and staff. In order to educate in certain of determined goals, Medical Education and Curriculum workgroup has asked for the core curriculum from the departments and has made new arrangements and changes at the programmes of phase I in 2003-2004 academic year. The committees of phase I has been rearranged so that the subject matters run from molecule to organism. In addition the newly added skill laboratories, Public Health, Family Medicine, communication skill seminars, firs aid courses and para-medical electives have enriched the curriculum. This study has been done in order to stress the difficulties in the applications of the new arrangements and to outlet the malfunctions (if there is any) occurring.
Ç.Ü. Tıp Fakültesi’nde 2002-2003 eğitim öğretim yılında kurulan Tıp Eğitim Birimi gönüllü öğretim üyelerinden oluşan ve beş alt birimi (Tıp Eğitimi ve Müfredat, Eğiticilerin Eğitimi, Ölçme- Değerlendirme, Bilişim, Arşiv-Dökümantasyon) kapsayan bir kurullar bütünü olarak çalışmalarına başlamıştır. Çalışma grupları ülkemizin gerçeklerini, fakültemiz öğrenci ve öğretim üyesi profilini, fakültemizin fiziksel koşullarını da değerlendirerek “iyi hekim” yetiştirme hedefiyle çalışmalar yapmıştır. Tıp Eğitimi ve Müfredat Çalışma Grubu belirlenen hedef doğrultusunda eğitim yapabilmek amacıyla anabilim dallarından çekirdek eğitim programlarını istemiş ve buna bağlı kalarak 2003- 2004 eğitim öğretim yılında Dönem I’den başlayarak ders programlarında düzenlemeler ve yenilikler yapmıştır. Dönem I’deki ders kurulları yeniden düzenlenerek konuların molekülden organizmaya doğru bir akışkanlık içerisinde olması planlanmıştır. Ayrıca bu öğretim yılından itibaren programa eklenmiş olan Beceri Laboratuarları, Halk Sağlığı ve Aile Hekimliği Uygulamaları, İletişim Becerileri ve İlk Yardım kursları ile tıp dışı Elektif Dersler Dönem I programını zenginleştirmiştir. Bu çalışma; Ç.Ü. Tıp Fakültesi Dönem I’de yapılan yenilikleri ve bu yenilikleri uygulamanın getirdiği güçlükleri vurgulamak, varsa uygulama hatalarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Yapılan bu yeniliklerin ileriki yıllarda yenilik çalışmaları içinde olan diğer tıp fakültelerine de ışık tutacağı düşünülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2005 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 19 |