BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Clinical Skills Training in Erciyes University Medical Faculty

Yıl 2005, Cilt: 19 Sayı: 19, 46 - 51, 01.02.2005

Öz

OBJECTIVE: The aim of this study was to evaluate the performance of 23 clinical skills of the fourth and fifth year medical students. Which have been trained by Family Medicine, Medical Education and other related departments during the first, second and third years. METHODS: A questionnaire regarding 23 clinical skills was administered to 165 fourth year and 125 fifth year medical students. The items in the questionnaire included the performance of the skill, use of gloves, performance under supervision, and the place of the performance. RESULTS: The most commonly performed clinical skills were blood pressure measurement (97.2%), venous blood withdrawal (91.4%) and arterial blood withdrawal (87.9%) when the fourth and the fifth years were evaluated together. Application of intrauterine device (0.7%), episiotomy (1.4%) and birth assistance (3.1%) were the least performed skills. All of the students stated that they have used gloves on gynecological examination, application of intrauterine device, birth assistance and episiotomy, the least use of gloves was on pregnancy examination (59.3%), intramuscular injection (60.7%) and subcutaneous injection. Amongst the clerkships, General Surgery, where the students were on duty during their clerkship, was the ward where most of the skills were performed. CONCLUSION: In order to perform the clinical skills and achieve proficiency before graduation, it would be an appropriate approach to follow the performance of the students by report cards and forward them to perform the skills.

Kaynakça

  • ) Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu, Türk Tabipleri Birliği, 2004, Ankara.
  • ) Yazar F. Tıp eğitiminde beceri laboratuarları ve similatörlerin kullanılması. Gülhane Tıp Dergisi 2003; 45(1): 96- 99.
  • ) Wickstorm GC, Kelly DK, Keyserling TC, et al. Confidence of academic general internists and family physicians to teach ambulatory procedures. J Gen Intern Med 2000; 15: 353-360.
  • ) Hicks CM, Gonzales R, Morton MT, Gibbons RV, Wigton RS, Anderson RJ. Procedural experience and comfort level in internal medicine trainees. J Gen Intern Med 2000; 15: 716-722.
  • ) Günay O. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinin tıp eğitimi hakkındaki düşünceleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2002; 7: 49-55.
  • ) Engum SA. Do you know your students’ basic clinical skills exposure? Am J Surg 2003; 186(2): 175-181.

Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Beceri Eğitiminin Değerlendirilmesi

Yıl 2005, Cilt: 19 Sayı: 19, 46 - 51, 01.02.2005

Öz

AMAÇ: Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı ve ilgili diğer anabilim dalları tarafından Dönem 1, 2 ve 3 öğrencilerine Tıbbi Beceri Laboratuarı’nda eğitimi verilen 23 becerinin dönem altı öncesinde uygulanma durumunun değerlendirilmesi amaçlandı. YÖNTEM: Yüz altmış beş dönem 4 ve 125 dönem 5 öğrencisine 23 tıbbi beceriyi sorgulayan bir anket uygulandı. Ankette bu becerilerin uygulanıp uygulanmadığı, bu becerileri yaparken eldiven kullanımı, gözetim altında uygulama yapılması ve uygulama yapılan yer sorgulandı. BULGULAR: Dönem 4 ve Dönem 5 öğrencileri birlikte değerlendirildiğinde en çok uygulaması yapılan becerilerin kan basıncı ölçümü (%97.2), venöz kan alınması (%91.4) ve arteryel kan gazı alınması (%87.9) olduğu tespit edildi. En az yapılan uygulamalar ise rahim içi araç uygulaması (%0.7), epizyotomi (%1.4) ve doğum yaptırma (%3.1) olarak bulundu. Öğrencilerin hepsi jinekolojik muayene, rahim içi araç uygulaması, doğum yaptırma ve epizyotomide eldiven kullandıklarını belirtirken, gebelik muayenesinde %59.3, intramuskuler enjeksiyonda %60.7, subkutan enjeksiyonda %79.5 oranında eldiven kullandıklarını belirtmişlerdir. Uygulamaların yapıldığı stajlar içerisinde en çok uygulamanın nöbet tutulan Genel Cerrahi stajında yapıldığı görüldü. SONUÇ: Mezuniyet öncesi tıbbi becerilerin uygulanması ve uygulamada ustalık düzeyine ulaşılması için stajyerlik döneminden itibaren öğrencilerin her stajda ilgili becerileri uygulayıp uygulamadıkları stajyer karneleri ile takip edilip yönlendirilmeleri uygun bir yaklaşım olacaktır.

Kaynakça

  • ) Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu, Türk Tabipleri Birliği, 2004, Ankara.
  • ) Yazar F. Tıp eğitiminde beceri laboratuarları ve similatörlerin kullanılması. Gülhane Tıp Dergisi 2003; 45(1): 96- 99.
  • ) Wickstorm GC, Kelly DK, Keyserling TC, et al. Confidence of academic general internists and family physicians to teach ambulatory procedures. J Gen Intern Med 2000; 15: 353-360.
  • ) Hicks CM, Gonzales R, Morton MT, Gibbons RV, Wigton RS, Anderson RJ. Procedural experience and comfort level in internal medicine trainees. J Gen Intern Med 2000; 15: 716-722.
  • ) Günay O. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinin tıp eğitimi hakkındaki düşünceleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2002; 7: 49-55.
  • ) Engum SA. Do you know your students’ basic clinical skills exposure? Am J Surg 2003; 186(2): 175-181.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Selçuk Mıstık Bu kişi benim

Melis Naçar Bu kişi benim

Hülya Şahan Bu kişi benim

Ahmet Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2005
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 19

Kaynak Göster

Vancouver Mıstık S, Naçar M, Şahan H, Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Beceri Eğitiminin Değerlendirilmesi. TED. 2005;19(19):46-51.