BibTex RIS Kaynak Göster

KTU Medical Faculty’s Interns Self Reported Competence About Diagnostic And Therapeutic Skills for Selected Diseases and Emergency Situations as well as their Application of Selected Invasive and Non-Invasive Procedures

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 21, 11 - 15, 01.04.2006

Öz

Aim: To determine whether or not interns at the K.T.U. Medical Faculty regard themselves as fully competence with regard to the diagnosis and treatment of diseases, intervention in emergency situations, invasive-non-invasive initiatives and official procedures. Materials and Methods: This descriptive study has been designed to determine KTU Medical Faculty’s interns self reported competence about diagnostic and therapeutic skills for selected diseases and emergency situations as well as their application of selected invasive and non-invasive procedures. Participant rate was 77.5%. Data was collected with questionnaire method. Results: The diseases they are most able to diagnose are acute upper respiratory tract infection (99.1%), hypertension (99.1%) and gastro-enteritis (97.3%). Interns stated that they could intervene in such emergency situations as conversion (95.5%), convulsion (88.3%) and acute myocardial infarct, and that they could perform intramuscular injections (95.5%), giving blood and blood products (89.1%) and taking intra-arterial blood (87.3%). In addition, 49.1% of interns stated they could write official documents, 49.1% that they could provide public health education and 21.6% that they could write prescriptions. Conclusion: It was determined that interns did not regard themselves as fully competence in official matters regarding diseases, procedures and emergency interventions. These conclusions were interpreted as the need being felt for programmes directed towards the provision of motivation and confidence.

Kaynakça

  • Bulut A. Bir Haber: Ulusal Çekirdek Eğitim Programı Oluşturuldu. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 13: 13-36
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Çekirdek Eğitim Programı Karadeniz Teknik Üniversitesi Matbaası Trabzon 2005
  • Jones R, Higgs R, De Angelis C, Prideaux D. Medical Education: Changing Face of Medical Curricula. Lancet 2001; 357: 699-703
  • Şenol Y, Aktekin M. Tıp Eğitiminde Entegrasyon. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 13: 51-58
  • Alimoğlu MK, Gürpınar E, Şenol Y,Çubukçu S, Aktekin M. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem Ι Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenim Uygulamaları Konusundaki Memnuniyetleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2004; 14: 8-14
  • Schwarz MR, Wojtczak A. Global Minimum Essential Requirements: A Road Towards Competence-Oriented Medical Education. Medical Teacher 2002; 24(2): 125-29
  • Hemmer PA, Szauter K, Allbritton TA, Elnicki DM. Internal Medicine Clerkship Directors' Use Of And Opinions About Clerkship Examinations. Teaching and Learning in Medicine. 2002; 14(4): 229-35.
  • Eva KW. Assessing Tutorial-Based Assessment Advances in health sciences education : theory and practice 2001; 6(3): 243-257
  • Çan G, Kapucu M, Türk H. Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesinden Mezun Olacak Öğrencilerin Gelecek Kaygıları. O.M.Ü. Tıp Dergisi 2000; 17(4): 246-51
  • Özkan S, Cafoğlu Z. Tıp fakültesindeki Öğretim Üyelerinin Tıp Eğitimi ve Sorunlarını Algılamalarına Yönelik Bir Durum Araştırması. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 12: 30-42
  • Altınışık M, Karul A, Dereboy F. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesinde l. Sınıf Koordinatörlük Çalışmaları. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 10: 20-27

KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 2002- 2003 YILINDA EĞİTİM GÖREN İNTÖRN HEKİMLERİNİN BAZI ACİL DURUMLAR, HASTALIKLAR VE KLİNİK GİRİŞİMLER KONUSUNDA YETERLİLİKLERİ

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 21, 11 - 15, 01.04.2006

Öz

Amaç: Bu çalışmada 2002-2003 yılı K.T.Ü Tıp Fakültesi intörn hekimlerinin, hastalıkların tanı ve tedavisi, acil durumlarda müdahale, invaziv–noninvaziv girişimler ve resmi işleyişler hakkında kendilerini yeterli görüp görmediklerinin saptanması amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki çalışma 01- 31.08.2003 tarihleri arasında, 110 (katılım yüzdesi %77.5) intörnün katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Bulgular: Sntörnlerin en çok tanısını koyabilecekleri hastalıklar akut üst solunum yolu enfeksiyonu (%99.1), hipertansiyon (%99.1) ve gastroenterittir (%97.3). Sntörnler konversiyon (%95.5), konvülziyon (%88.3) ve akut miyokard infarktüsü (%89.1) gibi acil durumlara müdahale edebileceklerini, intramüsküler enjeksiyon (%95.5), kan ve kan ürünleri takma (%89.1), intraarteriyel kan almayı (%87.3) yapabileceklerini belirtmişlerdir. Sntörnlerin %49.1’i resmi yazı yazabileceğini, %49.1’i halka sağlık eğitimi yapabileceğini, %21.6’sı reçete yazabileceğini belirtmiştir. Sonuç: Sntörnlerin hastalıklar, girişimler, acil müdahalelere göre resmi konularda ve reçete yazabilme becerisinde kendilerini yeterli görmedikleri saptanmıştır. Bu sonuçlar mezuniyet sonrasında öğrencilerin ihtiyaç duyacakları resmi yazışma ve reçete yazabilme becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı eğitim programlarına gereksinim duyulduğu şeklinde yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Bulut A. Bir Haber: Ulusal Çekirdek Eğitim Programı Oluşturuldu. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 13: 13-36
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Çekirdek Eğitim Programı Karadeniz Teknik Üniversitesi Matbaası Trabzon 2005
  • Jones R, Higgs R, De Angelis C, Prideaux D. Medical Education: Changing Face of Medical Curricula. Lancet 2001; 357: 699-703
  • Şenol Y, Aktekin M. Tıp Eğitiminde Entegrasyon. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 13: 51-58
  • Alimoğlu MK, Gürpınar E, Şenol Y,Çubukçu S, Aktekin M. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem Ι Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenim Uygulamaları Konusundaki Memnuniyetleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2004; 14: 8-14
  • Schwarz MR, Wojtczak A. Global Minimum Essential Requirements: A Road Towards Competence-Oriented Medical Education. Medical Teacher 2002; 24(2): 125-29
  • Hemmer PA, Szauter K, Allbritton TA, Elnicki DM. Internal Medicine Clerkship Directors' Use Of And Opinions About Clerkship Examinations. Teaching and Learning in Medicine. 2002; 14(4): 229-35.
  • Eva KW. Assessing Tutorial-Based Assessment Advances in health sciences education : theory and practice 2001; 6(3): 243-257
  • Çan G, Kapucu M, Türk H. Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesinden Mezun Olacak Öğrencilerin Gelecek Kaygıları. O.M.Ü. Tıp Dergisi 2000; 17(4): 246-51
  • Özkan S, Cafoğlu Z. Tıp fakültesindeki Öğretim Üyelerinin Tıp Eğitimi ve Sorunlarını Algılamalarına Yönelik Bir Durum Araştırması. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 12: 30-42
  • Altınışık M, Karul A, Dereboy F. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesinde l. Sınıf Koordinatörlük Çalışmaları. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 10: 20-27
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Şükrü Özgün Bu kişi benim

Murat Topbaş Bu kişi benim

Gamze Çan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2006
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 21 Sayı: 21

Kaynak Göster

Vancouver Özgün Ş, Topbaş M, Çan G. KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 2002- 2003 YILINDA EĞİTİM GÖREN İNTÖRN HEKİMLERİNİN BAZI ACİL DURUMLAR, HASTALIKLAR VE KLİNİK GİRİŞİMLER KONUSUNDA YETERLİLİKLERİ. Tıp Eğitimi Dünyası. 2006;21(21):11-5.