Introduction: Procedural Skills Training (PST) is an issue, worked on and practiced in medical schools, gaining more importance. Aim: The aim of this study is to share the opinions of thirdyear students about PST implemented in the first three years in our faculty. Methods: A questionnaire consisting of two five-point Likert scales and six open-ended questions was prepared. 77 out of 78 students were reached and evaluated in this cross-sectional descriptive study. Findings: The highest score (over 5) was attributed to the contribution of PST to their professional progress (4.00±0.95). While the scores attributed to clinical education progression (3.96±0.97) and personal development (3.71±0.94) were still high, the lowest score (3.45±1.24) was importance/necessity of problem-based learning. Although the ratios differed, PST, with its positive learning environment, makes them feel more self-confident and closer to their profession. Among the factors influencing student learning in PST, the first was performance of the skill by the students themselves (%31.17), the second was the interest shown for the skill and the third was effective demonstration. Conclusion: PST component of our curriculum is important for the students’ professional development. Besides increasing their contentment due to performing the skills, starting from the initial years of their education, PST also provided the environment and opportunity for the students to feel closer to the medical profession.
Giriş: Mesleksel Beceri Eğitimleri (MBE) her geçen gün daha fazla önem kazanan ve üzerinde çalışılan bir konu olup pek çok tıp fakültesinde uygulanmaktadır. Amaç: Fakültemizde uygulanan MBE’lerinin ilk üç yılını tamamlayan üçüncü sınıf öğrencilerinin bu eğitimler ile ilgili görüşlerini paylaşmaktır. Yöntem: Bu amaçla, beşli Likert tipi iki ölçek ve altı açık uçlu sorudan oluşan bir anket formu hazırlanmıştır. Kesitsel tanımlayıcı nitelikteki bu çalışmada 78 öğrenciden ulaşılabilen 77’sinin görüşleri değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrenciler MBE’nin mesleki gelişimlerine katkısına 5 üzerinden 4.00±0.95 ile en yüksek puanı vermiştir. MBE’nin klinik eğitimlerine (3.96±0.97) ve kişisel gelişimlerine (3.71±0.94) katkısı daha önemliyken, en düşük puanı MBE’nin, PDÖ sistemindeki önem/gereklilik durumu (3.45±1.24) almıştır. Oranları değişmekle beraber MBE öğrencilerin kendilerini mesleklerine yakın hissettirmekte, olumlu eğitim ortamıyla birlikte kendilerine olan güvenlerini arttırmaktadır. MBE’nde öğrencilerin öğrenmelerini etkileyen faktörler arasında ilk sırayı beceriyi kendilerinin yapması (%31.17) alırken, ikinci sırada beceriye karsı ilgileri, üçüncü sırada ise gösterimin iyi yapılması almaktadır. Sonuç: Fakültemizin eğitim programında yer alan MBE, öğrencilerin mesleki gelişimleri için önemli olup, becerileri kendilerinin yaparak öğrenmelerine bağlı memnuniyetleriyle birlikte, daha eğitimlerinin ilk yıllarında kendilerini mesleklerine yakın hissettikleri ortam ve olanağı sağlamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 23 Sayı: 23 |