BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Feedbacks About Public Health Rotation from Last Year Students at Dokuz Eylül University Medical Faculty (1998-2006)

Yıl 2007, Cilt: 24 Sayı: 24, 9 - 15, 01.07.2007

Öz

Background: This study aims to evaluate the feedback forms completed by intern doctors at Dokuz Eylül University School of Medicine. Methods: The evaluation period spans from 1998 to 2006. A total of 1178 interns completed feedback forms with a response rate of 77% (907 interns). Evaluations included Likert scale questions with ordinal categories (5:very good, 4:good, 3:moderate, 2:bad, 1:very bad). ANOVA and Student’s t tests were used for statistical analysis. Results: Regarding their internship at the Health Centres (HC), students assigned the highest scores in the areas of examination of HC records, management of the HCs and examination of patients, with 4.4±0.7, 4.3±0.8 and 4.3±0.9 respectively. Gynaecological examination, observation of workplaces, and taking samples of tap water are rated with the lowest scores; 2.6±1.5, 2.9±1.5 and 3.1±1.5 respectively. In their evaluation of the theoretical discussions, students rated ‘socialization’ with the highest score of 4.7±0.6, and visiting of HCs’ with the highest score of 4.7±0.7 in the practical applications. Interns did not assign any scores below 4 in their evaluations of the theoretical discussion or practical applications in the public health rotation. The public health guide prepared for the interns received a rating of 4.4±0.8, while conducting a scientific field research received 4.5±0.7. Public Health rotation instructors received a rating of 4.5±0.8 from the interns. The overall score for the public health rotation is 4.4±0.8. Conclusions: In general, intern doctors were satisfied with the public health rotation. We suggest a closer collaboration with the HC physicians to improve some of the practices, which received lower scores from the interns.

Kaynakça

  • Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı. Hekim Adayı Değerlendirme Dosyası, 7.basım: Dokuz Eylül Hastanesi Matbaası, İzmir, 2004.
  • Morrison J. ABC of learning and teaching in medicine: Evaluation. BMJ, 2003;326(7385):385-387.
  • Karabilgin ÖS, Şahin H. Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;21:27-33.
  • Şahin H. Eğitim programı geliştirme sürecinde önemli bir aşama:ihtiyaç belirleme. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;22:1-9.
  • Gürpınar E, Musal B, Aksakoğlu G. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Halk Sağlığı rotasyonu yapan Dönem VI öğrencilerinin toplum hekimliği konularındaki bilgi düzeyleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 2003;13:59-64.
  • Özgün Ş, Topbaş M, Çan G. Karadeniz Teknik Üniversitesi tıp fakültesi 2002-2003 yılında eğitim gören intörn hekimlerinin bazı acil durumlar, hastalıklar ve klinik girişimler konusunda yeterlilikleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;21:11-15.
  • Gün İ, Öztürk A, Öztürk Y. Erciyes Üniversitesi tıp fakültesi intern doktorlarının tıp eğitimine ve tıpta uzmanlık sınavına bakışlarının değerlendirilmesi. Toplum ve Hekim, 2004; 19(2):154-158.
  • Günay O. Erciyes Üniversitesi tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin tıp eğitimi hakkındaki düşünceleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 2002;7:49-55.
  • Kılıç B, Günay T, Demiral Y, Ünal B, Keskinoğlu P, Konakçı SK, Şahin A, Koç S, Kıran S, Bilgin AC, Ulusel B, Civaner M. “Narlıdere eğitim araştırma bölgesi sağlık ocaklarında yöneylem araştırması (1999-2002)” TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 2007;6(1):79-92.
  • Budakoğlu Iİ, Özkan S, Maral I, Bumin MA,Aygün R. Gazi Üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin tıp eğitimi hakkındaki düşünceleri. Toplum ve Hekim, 2002;17(3):189-194.
  • Açık Y, Oğuzöngül F, Polat AS, Güngör Y, Güngör L. Fırat Üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin tıp eğitimi ve mezuniyet sonrası hakkındaki düşünceleri. Toplum ve Hekim, 2002;17(3):195-201.
  • Mandıracıoğlu A, Batı AH. Ege Üniversitesi tıp fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin meslek hastalıkları eğitimi konusunda görüşlerinin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;21:22-26.
  • TBMM. Türkiye'de Tıp Eğitimi. cilt I, II, III, Ankara, 1991.
  • Sayek İ, Kılıç B. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu. Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 1997.
  • Kılıç B, Sayek İ. TTB Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu-2000. Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 2000.
  • Sayek İ, Kılıç B. Türkiye’de Tıp Eğitimi:2002. Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu- 2002 içinde, Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 2002, sayfa:7-32.
  • Sayek İ, Kiper N, Kılıç B. Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu-2004. Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 2005.
  • Sayek İ, Kiper N, Odabaşı O. Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu-2006. Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 2006.

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HALK SAĞLIĞI ROTASYONUYLA İLGİLİ GERİ BİLDİRİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (1998-2006)

Yıl 2007, Cilt: 24 Sayı: 24, 9 - 15, 01.07.2007

Öz

Amaç: Bu araştırma Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki hekim adaylarının halk sağlığı rotasyonuyla ilgili geribildirimlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntem: Değerlendirme 1998-2006 yılları arasını kapsamaktadır. Bu dönem içinde halk sağlığı rotasyonu yapan 1178 intörnden 907 tanesi geri bildirim vermiştir (%77). Geri bildirim değerlendirmesi beşli Likert ölçeği (5:çok iyi, 4:iyi, 3:orta, 2:kötü, 1:çok kötü) kullanılarak yapılmıştır. Analizlerde ANOVA ve t testi kullanılmıştır. Bulgular: Sağlık ocağı (SO) çalışmalarından en yüksek puanı 4.4±0.7 ortalama ile SO kayıtlarını inceleme, 4.3±0.8 ile SO yönetimini öğrenme ve 4.3±0.9 ile SO’da poliklinik yapma almıştır. En düşük puanlar ise 2.6±1.5 ortalama ile jinekolojik bakı, 2.9±1.5 ile işyeri denetimi, 3.1±1.5 ile bakteriyolojik su örneği alma almıştır. Kuramsal tartışma konularında en yüksek puanı 4.7±0.6 ile sosyalleştirme alırken, geziler içinde en yüksek puanı SO’larının gezilmesi (4.7±0.7) uygulaması almıştır. Kuramsal tartışma ve gezilerde ortalama puanı 4’ün altında olan uygulama yoktur. Halk sağlığı rotasyonu için hazırlanan intörn eğitim dosyasının puanı 4.4±0.8, bilimsel bir araştırma planlayıp gerçekleştirme sürecinin 4.5±0.7 ve danışman öğretim üyelerinin 4.5±0.8 puan aldığı saptanmıştır. Halk sağlığı rotasyonunun genel değerlendirme puanı ise 4.4±0.8’dir. Sonuç: Sonuç olarak bu çalışmada hekim adaylarının halk sağlığı eğitiminden genelde memnun olduğu saptanmıştır. Düşük puan alan uygulamaların düzeltilebilmesi içinse SO hekimleriyle iş birliği yapılması gerektiği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı. Hekim Adayı Değerlendirme Dosyası, 7.basım: Dokuz Eylül Hastanesi Matbaası, İzmir, 2004.
  • Morrison J. ABC of learning and teaching in medicine: Evaluation. BMJ, 2003;326(7385):385-387.
  • Karabilgin ÖS, Şahin H. Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;21:27-33.
  • Şahin H. Eğitim programı geliştirme sürecinde önemli bir aşama:ihtiyaç belirleme. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;22:1-9.
  • Gürpınar E, Musal B, Aksakoğlu G. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Halk Sağlığı rotasyonu yapan Dönem VI öğrencilerinin toplum hekimliği konularındaki bilgi düzeyleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 2003;13:59-64.
  • Özgün Ş, Topbaş M, Çan G. Karadeniz Teknik Üniversitesi tıp fakültesi 2002-2003 yılında eğitim gören intörn hekimlerinin bazı acil durumlar, hastalıklar ve klinik girişimler konusunda yeterlilikleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;21:11-15.
  • Gün İ, Öztürk A, Öztürk Y. Erciyes Üniversitesi tıp fakültesi intern doktorlarının tıp eğitimine ve tıpta uzmanlık sınavına bakışlarının değerlendirilmesi. Toplum ve Hekim, 2004; 19(2):154-158.
  • Günay O. Erciyes Üniversitesi tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin tıp eğitimi hakkındaki düşünceleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 2002;7:49-55.
  • Kılıç B, Günay T, Demiral Y, Ünal B, Keskinoğlu P, Konakçı SK, Şahin A, Koç S, Kıran S, Bilgin AC, Ulusel B, Civaner M. “Narlıdere eğitim araştırma bölgesi sağlık ocaklarında yöneylem araştırması (1999-2002)” TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 2007;6(1):79-92.
  • Budakoğlu Iİ, Özkan S, Maral I, Bumin MA,Aygün R. Gazi Üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin tıp eğitimi hakkındaki düşünceleri. Toplum ve Hekim, 2002;17(3):189-194.
  • Açık Y, Oğuzöngül F, Polat AS, Güngör Y, Güngör L. Fırat Üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin tıp eğitimi ve mezuniyet sonrası hakkındaki düşünceleri. Toplum ve Hekim, 2002;17(3):195-201.
  • Mandıracıoğlu A, Batı AH. Ege Üniversitesi tıp fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin meslek hastalıkları eğitimi konusunda görüşlerinin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006;21:22-26.
  • TBMM. Türkiye'de Tıp Eğitimi. cilt I, II, III, Ankara, 1991.
  • Sayek İ, Kılıç B. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu. Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 1997.
  • Kılıç B, Sayek İ. TTB Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu-2000. Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 2000.
  • Sayek İ, Kılıç B. Türkiye’de Tıp Eğitimi:2002. Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu- 2002 içinde, Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 2002, sayfa:7-32.
  • Sayek İ, Kiper N, Kılıç B. Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu-2004. Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 2005.
  • Sayek İ, Kiper N, Odabaşı O. Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu-2006. Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 2006.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Bülent Kılıç Bu kişi benim

Alp Ergör Bu kişi benim

Yücel Demiral Bu kişi benim

Reyhan Uçku Bu kişi benim

Belgin Ünal Bu kişi benim

Türkan Günay Bu kişi benim

Gül Ergör Bu kişi benim

Gazanfer Aksakoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2007
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 24 Sayı: 24

Kaynak Göster

Vancouver Kılıç B, Ergör A, Demiral Y, Uçku R, Ünal B, Günay T, Ergör G, Aksakoğlu G. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HALK SAĞLIĞI ROTASYONUYLA İLGİLİ GERİ BİLDİRİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (1998-2006). TED. 2007;24(24):9-15.