Background: The Ege University Medical Faculty (EUMF) has attempted to improve the nutrition teaching in recent years and a Nutrition Education Programme (NEP) has been developed for the first year students. The aims of this study are to describe the NEP and to evaluate the short-term efficiency of the programme in terms of the intention of the students to change their dietary habits and participant feedback. Design: The NEP was evaluated by student success, impact and process evaluation. The impact evaluation criterion was the changes in nutrient intake and food consumption patterns among students two months after the NEP. Student success was evaluated by homework. The questionnaire as a process evaluation prepared in order to determine the opinions of the students on the program. Results: 50,5% of students declared that dietary habits' attitudes changed after NEP. Mean calorie, mean fruit, meat/fish/sea food/legumes servings intake were significantly higher after the NEP (p
Nutrition Curriculum Medical Education Dietary Habits Evaluation
Giriş: Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi yeni program geliştirme sürecinde beslenme ile ilgili konuların koruyucu hekimlik çerçevesinde öğretilmesi için birinci sınıf programında Beslenme Eğitim Programı (BEP) geliştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, BEP’nın tanıtılması, öğrencilerin beslenme alışkanlıklarını değiştirme eğilimleri ve eğitimle ilgili geribildirimleri aracılığıyla eğitimin kısa dönem etkinliğinin değerlendirmesidir. Yöntem: Eğitim programı öğrenci başarısı, süreç ve etki açısından değerlendirilmiştir. Etki değerlendirmede ise öğrencilerin eğitim sırasındaki ve eğitimden iki ay sonraki beslenme alışkanlıkları, 24 saatlik beslenme içeriklerindeki değişim açısından karşılaştırılmıştır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde ödevler kullanılmıştır. Süreç değerlendirmede, öğrencilerin eğitim teknikleri, içerik ve eğiticiler konusundaki görüşlerini sorgulayan anket kullanılmıştır. Ankette Likert ölçeğinde (1:çok kötü - 9:çok iyi) yanıtlanan 5 soru ve açık uçlu 2 soru yer almıştır. Bulgular: Öğrencilerin %50,5’i eğitimin ardından beslenme alışkanlıklarında değişiklik yaptıklarını belirtmiştir. Öğrencilerin günlük ortalama kalori alımı ve tükettikleri günlük meyve, et/kurubaklagil porsiyon sayısı ortalamaları eğitim sonunda artmıştır (p
Beslenme eğitim programı Tıp eğitimi Beslenme alışkanlıkları Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2008 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 27 Sayı: 27 |