BibTex RIS Kaynak Göster

Students Evaluate Education: Experiences of a School of Pharmacy

Yıl 2014, Cilt: 13 Sayı: 41, 5 - 12, 01.06.2014
https://doi.org/10.25282/ted.228745

Öz

Background: Student opinions play an important role in the quality improvement efforts of higher education. Evaluation of the education involves evaluation of students, teachers, as well as the program. Atatürk University School of Pharmacy decided to take regular student opinions in the effort of continuous quality improvement process. The aim of this study is to take student opinions in order to evaluate and improve the program. Methods: A questionnaire study was conducted in the context of the program evaluation activities. The questionnaire included sixopen-ended questions evaluating the management, student affairs, canteen, library, academic staff, and physical conditions of the school in addition to seven Likert style questions (1=very bad, 5=excellent). Data was analyzed with computer using the SPSS software. Comparisons were done with the independent samples t test and one-way ANOVA. Open-ended questions were read and categorized under similar headings. Results: Out of 321 registered students for the 2013-2014 teaching period from the classes 1 thru 5, 294 (91.6%) responded to the questionnaire. Of the participants 168 were girls (61.0%) and 107 (38.9%) boys. 31 academic staff members were with a total of 2967 evaluations. Mean (±SD) evaluation scores were calculated as 3.75±1.07. all questions had a mean score of above 3.5 (very good). Highest mean scores were received from the item “Scientific competency” while lowest mean scores were received from the item “Using different educational materials during teaching”. Conclusions: Student opinions were taken with a high participation rate in order to evaluate the school from different perspectives. The evaluation revealed that students are highly satisfied from the education. Consideration of the study findings by all faculty members and aiming better results from the next student survey will be helpful in improving the teaching quality.

Kaynakça

  • Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N, Bekar M. Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 2010; Cilt:3(Sayı:2):16-24.
  • Yılmaz V, Filiz Z, Yaprak B. Servqual Yöntemiyle
  • Kalitesının Ölçülmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2007;7 ( 1):299-316.
  • Hizmet 9. Azer SA. The qualities of a good teacher: how can they be acquired and sustained? Journal of the Royal Society of Medicine. 2005;98(2):67- 9.
  • Kaitelidou D, Kontogianni A, Galanis P, Siskou O, Mallidou A, Pavlakis A, et al. Conflict management and job satisfaction in paediatric hospitals in Greece. Journal of nursing management. 2012;20(4):571-8.
  • Tosun N. OF, Akyüz A., Kaya T., Yava A.,, Yıldız D. AN. Hemşirelik Yüksek Okulu öğrencilerinin intörn eğitim programından beklentileri ile program sonunda kazanım ve önerilerinin değerlendirilmesi. Gülhane Tıp Dergisi 2008; 50:164-71.
  • Harden R, Laidlaw JM. Essential Skills For A Medical Teacher2012. 67 p.
  • Smith CD. Teaching surgical techniques and procedures using advanced educational tools and concepts. Asian journal of surgery / Asian Surgical Association. 2005;28(3):159-62.

Öğrenciler Eğitimi Değerlendiriyor: Bir Eczacılık Fakültesi Uygulaması

Yıl 2014, Cilt: 13 Sayı: 41, 5 - 12, 01.06.2014
https://doi.org/10.25282/ted.228745

Öz

Amaç: Program değerlendirme çalışmalarında eğitimin değerlendirilmesi, öğrencilerin, öğretim üyelerinin ve müfredatın değerlendirilmesini gerektirmektedir. Nitelik geliştirme çalışmalarında öğrenci görüşlerine başvurmak büyük önem taşımaktadır. Atatürk Üniversitesi Eczacılık Fakültesinde de öğrencilerden periyodik olarak geribildirim alınması kararlaştırılmıştır. Bu uygulamanın amacı, eğitim programını geliştirmek için öğrenci görüşlerini analiz etmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmaktır. Gereç ve Yöntem: Fakültedeki eğitimi değerlendirme çalışmaları çerçevesinde öğrencilere yönelik bir anket çalışması yapıldı. Ankette yönetimi, öğrenci işlerini, kantini, kütüphaneyi, öğretim üyelerini ve fakültenin fiziksel koşullarını değerlendiren altı adet açık uçlu sorunun yanında yedi adet beşli Likert tarzı soru (1=çok kötü, 5=mükemmel) bulunmaktaydı. Veriler bilgisayara girilerek SPSS ile analiz edildi. Karşılaştırmalar için bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü ANOVA kullanıldı. Açık uçlu soruların analizi, yazılanlar tek tek okunarak yapıldı. Birbirine yakın görüşler aynı başlık altında toplandı ve çeteleme yapıldı. Bulgular: Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim döneminde fakültede kayıtlı bulunan 1-5. sınıflar arasındaki 321 öğrenciden 294’ü (%91,6) katıldı. Katılımcıların 168’i (%61,0) kız, 107’si (%38,9) erkekti. Toplam 31 öğretim elemanı hakkında değerlendirme yapıldı ve 2967 değerlendirme analiz edildi. Anket sorularının fakülte genelindeki ortalama (±SS) puanı 3,75±1,07 olarak hesaplandı. Soruların hepsinin puan ortalamaları 3,5’in (çok iyi) üzerindeydi. En yüksek ortalama puan “Alanında bilimsel açıdan yeterlilik” maddesinden, en düşük ortalama ise “Derslerde çeşitli öğretim araç gereç materyali kullanma” maddesinden alındı. Sonuç: Fakültenin çok yönlü değerlendirilmesine yönelik öğrenci görüşleri yüksek bir katılım oranıyla alınmış ve analiz edilmiştir. Değerlendirme sonucunda öğrencilerin eğitimden yüksek oranda memnun oldukları saptanmıştır. Ekip olarak tüm fakülte çalışanlarının bu araştırma sonuçlarını dikkate alması ve bir sonraki değerlendirmede daha da başarılı olmayı hedeflemesi uygun olacaktır.

Kaynakça

  • Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N, Bekar M. Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 2010; Cilt:3(Sayı:2):16-24.
  • Yılmaz V, Filiz Z, Yaprak B. Servqual Yöntemiyle
  • Kalitesının Ölçülmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2007;7 ( 1):299-316.
  • Hizmet 9. Azer SA. The qualities of a good teacher: how can they be acquired and sustained? Journal of the Royal Society of Medicine. 2005;98(2):67- 9.
  • Kaitelidou D, Kontogianni A, Galanis P, Siskou O, Mallidou A, Pavlakis A, et al. Conflict management and job satisfaction in paediatric hospitals in Greece. Journal of nursing management. 2012;20(4):571-8.
  • Tosun N. OF, Akyüz A., Kaya T., Yava A.,, Yıldız D. AN. Hemşirelik Yüksek Okulu öğrencilerinin intörn eğitim programından beklentileri ile program sonunda kazanım ve önerilerinin değerlendirilmesi. Gülhane Tıp Dergisi 2008; 50:164-71.
  • Harden R, Laidlaw JM. Essential Skills For A Medical Teacher2012. 67 p.
  • Smith CD. Teaching surgical techniques and procedures using advanced educational tools and concepts. Asian journal of surgery / Asian Surgical Association. 2005;28(3):159-62.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Prof. Dr. Zekeriya Aktürk

Doç. Dr. Bilal Yılmaz Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 41

Kaynak Göster

Vancouver Aktürk PDZ, Yılmaz DDB, Cansever YDDZ. Öğrenciler Eğitimi Değerlendiriyor: Bir Eczacılık Fakültesi Uygulaması. TED. 2014;13(41):5-12.