Giriş: Özel çalışma modülleri (ÖÇM) öğrencilere öğrenme becerileri ve ilgi alanların geliştirmek için olanaklar sağlar. ÖÇM’ler ………Üniversitesi’nde 2008-2009 eğitim öğretim yılında uygulanmaya başlanılmıştır. Bu çalışma 2008-2016 yılları ararsında uygulanan ÖÇM’leri değerlendirmek için Logic model kullanmıştır.
Yöntem: Değerlendirmede Logic model kullanılmıştır. Logic model, kaynak, etkinlikler, ürün ve çıktılardan oluşmaktadır. 2008-2016 yılları arasında 1893 öğrenciden alınan geribildirimler değerlendirilmiştir. Öğrenci anketi 11 sorudan oluşmaktadır. Öğretim üyelerinin verileri “açık uçlu sorulardan oluşan bir anket” yoluyla toplanmıştır.
Bulgular: Logic model program geliştirme ve değerlendirmede yararlı bir modeldir. Yıllar içerinde ÖÇM’yi yararlı bulan öğrencilerin oranında belirgin artışlar saptanmıştır (73.3%-84.3%).
Sonuç: Bu değerlendirmenin sonuçları öğretim üyeleri ve öğrencilerin uygulanmakta olan ÖÇM’ler hakkında olumlu düşüncelere sahip olduklarını ve yenilikçi stratejileri desteklediklerini göstermiştir.
Bölüm | Orjinal Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 48 |