Amaç: Bu çalışmada, bir
ölçme-değerlendirme aracı olarak Simüle Hastaya ilişkin öğrenci görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Simüle hastalar 3’üncü sınıf tıp fakültesi
öğrencilerinin Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji, kliniğe giriş
eğitimi sınavında kullanılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Simüle
hastaların eğitilmesi, kullanılacak senaryonun yazılması, öğrenci değerlendirme
formunun hazırlanması, öğrencilerin ölçme değerlendirme aracı ile ilgili
bilgilendirilmesi ve uygulamanın yapılmasını takiben öğrenci görüşleri
niteliksek ve niceliksel yöntemlerin birlikte kullanılması toplanmıştır.
Öncelikle açık uçlu yazılı geri bildirim formu kullanılarak öğrenci görüşleri
toplanmış, bu görüşlerin tematik analizine dayanarak bir anket formu oluşturulmuştur.
125 öğrenci yazılı geri bildirimde bulunurken, 97 öğrenci anketi yanıtlamıştır.
Tematik analiz sonucu geçerlik, güvenirlik, eğitsel etki ve kabul edilebilirlik
temaları ortaya çıkmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin
yazılı olarak yaptıkları yorumların ölçme değerlendirme araçlarının işe
yararlığını belirleyen kriterlere göre sınıflandırıldığında; %74’ünün geçerlik,
%41’inin güvenirlik, %19’unun eğitsel etki ve %35’inin kabul edilebilirlikle
ilgili olduğu görülmüştür.
Sonuç: Bu çalışmanın
hem niteliksel hem niceliksel bulgularına göre, klinik öncesi dönemde simüle
hasta ile gerçekleştirilen sınamanın öğrenciler tarafından geçerlik,
güvenirlik, eğitsel etki ve kabul edilebilirlik açısından değerli bir ölçme
derece aracı olarak değerlendirildiği saptanmıştır.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 49 |