Aim: Interprofessional Education (IPE) has been emphasized as an important pedagogical strategy for improving collaboration and the quality of care. Before implementing this strategy to curriculum with a program it is important to determine the views of the instructors about the program, for its initiation, sustainability and success. The purpose of this study was to evaluate the opinions of faculty members in the Süleyman Demirel University School of Medicine (SDUSM) about IPE.
Methods: This descriptive study used qualitative data obtained with the semi-structure interview method. Out of 185 faculty members, 38 of them attended an informative meeting about IPE. The sample group was established by random selection who volunteered to participate, interviews continued t ill the data saturation is observed (n=14). The recordings of the interview were transcribed and content analyses of the qualitative data were carried out by four experts. MAXQDA software (version 12) was used in content analysis for thematic coding and determining frequency distributions.2 Results: The faculty members discussed the feasibility of IPE programs, models of the educational program, the positive aspects and barriers of implementing IPE and its potential contribution to the medical profession. Faculty members mentioned several barriers related to the implementation of IPE. Also, they stated that the IPE approach would facilitate adaptation to professional life and possibly help produce well-equipped and self-confident doctors with strong communication, empathy, and team working skills.
Conclusions: In line with these opinions, IPE can be considered as an educational method that can be implemented in SDUSM.
Interprofessional Education Faculty Members Program Development
Amaç: Meslekler arası eğitim (MAE), iş birliğini ve bakım kalitesini iyileştirmek için önemli bir pedagojik strateji olarak vurgulanmıştır. Bu stratejiyi içeren bir programı müfredata dahil etmeden önce, programın başlatılması, sürdürülebilirliği ve başarısı için eğitmenlerin program hakkındaki görüşlerini belirlemek önemlidir. Bu çalışmanın amacı Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi (SDUSM) öğretim üyelerinin MAE’e ilişkin görüşlerini değerlendirmektir.
Yöntem: Nitel verilerin kullanıldığı tanımlayıcı tipteki araştırmada, yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. SDÜTF’de görevli 185 öğretim üyelerine MAE hakkında bilgilendirme toplantısı düzenlenmiş ve 38 öğretim üyesi bu toplantıya katılmıştır. Çalışmanın örneklemi toplantıya katılan ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan kişiler arasından rastgele seçimle belirlenmiş ve veri doygunluğuna ulaşılıncaya kadar görüşmeler devam etmiştir (n = 14). Görüşmelerin kayıtları yazıya dökülmüş ve nitel verilerin içerik analizleri dört uzman tarafından yapılmıştır. Tematik kodlama ve frekans dağılımlarının belirlenmesi için içerik analizinde MAXQDA yazılımı (sürüm 12) kullanılmıştır.
Bulgular: Öğretim üyeleri, MAE programlarının fizibilitesini, eğitim programı modellerini, MAE uygulamasının olumlu yönlerini ve uygulamanın önündeki engelleri ve bu uygulamaların tıp mesleğine olası katkılarını tartıştılar. Öğretim üyeleri MAE'in uygulanmasıyla ilgili çeşitli engellerden bahsettiler. Bununla birlikte, MAE yaklaşımının profesyonel hayata uyumu kolaylaştıracağını ve muhtemelen güçlü iletişim, empati ve takım çalışması becerilerine sahip iyi donanımlı ve kendine güvenen doktorlar yetiştirmeye yardımcı olacağını belirtmişlerdir.
Sonuç: Bu görüşler doğrultusunda MAE, SDÜTF'de uygulanabilecek bir eğitim yöntemi olarak düşünülebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 61 |